Hrvatska ima vrhunsku sirovinu i talentirane dizajnere, no kada je u pitanju proizvodnja namještaja, još uvijek su to nedovoljno iskorišteni potencijali domaće drvne industrije.

Galerija


U Zagrebu je počeo Design Week, na kojem su se okupili najveći hrvatski proizvođači, a u više od tisuću trgovina u 60 zemalja nalazi se i hrvatski namještaj u kojem je gotovo sav materijal iz Hrvatske.

''Vrlo brzo smo shvatili da, kako bismo mogli računati na rok isporuke i vrhunsku kvalitetu, proizvodnju moramo prebaciti kod nas'', objasnio je Tomislav Knezović, vlasnik tvrtke namještaja.

Pokazalo se to kao dobitna kombinacija. Pioniri su hrvatskog namještaja, a neki komadi se nalaze u uredu hrvatskog, ali i francuskog premijera: ''Mi možemo govoriti o gotovom proizvodu i proizvodu s identitetom, znači da osim što će zarada i razlika u cijeni biti veća, i ona će ostati u Hrvatskoj, dodatno će raditi na promociji Hrvatske jer je to ozbiljan i kvalitetan proizvod, a vidi se i tako se tretira da dolazi iz Hrvatske''.

Ima Hrvatska još aduta, domaći dizajneri namještaja svoj će rad pokazati i na ovogodišnjem Design Weeku i upravo je hrvatski identitet ono na čemu je naglasak jer sirovinu i veliki potencijal za razvoj namještaja imamo.

Pilana - 3 Veliki prerađivač prisiljen otpustiti stotine ljudi iz pogona diljem Hrvatske. Radnici u suzama: "Teško mi je. Željela bih da ovo uspije, da ostanemo raditi"
Mladi stručnjaci u drvnoj industriji Budućnost drvne industrije: Mladi stručnjaci otkrivaju nam kako nastaju moderan i kvalitetan hrvatski namještaj i parketi

''Ogromne rezerve, ogroman potencijal, primjerice hrvatski hrast, koji je prepoznat u svijetu, ali nažalost kao sirovina, a mi želimo pokazati da možemo napraviti vrlo lijep i kvalitetan dizajnerski namještaj'', istaknuo je Ivić Pašalić iz HUP-ove Udruge drvne i papirne industrije, a za to treba povlačiti i dostupna sredstva iz europskih fondova jer je izlazak na globalno tržište skup.

Priznat na globalnoj razini je talijanski namještaj, a jedan od renomiranih dizajnera Gulio Capellini kaže da je tajna i u riskiranju: ''Kvaliteta je tajna, ali tvrtke koje ne žele raditi na inovaciji ne preuzimaju rizik. Ako danas ne radiš na inovaciji, ne možeš biti konkurencija''.

Neiskorišten potencijal izvoza proizvoda, među kojima je i namještaj, iznosi 106 milijuna dolara, a mogućnost povećanja izvoza nam je gotovo 38 posto.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr


 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju