Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Kao svake, tako i ove godine za vrijeme turističke sezone pada broj nezaposlenih. Brojni, barem privremeno, do zarade dolaze radeći na Jadranu. No, ove godine, dobar radnik je na dobroj cijeni, a traži ih se više nego inače.


Među najtraženijim zanimanjima ovoga ljeta je – konobar i to čak 31 posto više njih je ove godine dobilo posao u odnosu na prošlu godinu. Traže se i sobarice, ali i kuhari koji su već posljednjih nekoliko godina na cijeni jer ih uvijek nedostaje. Međutim, uz sva znanja i vještine, strane jezike koje moraju posjedovati, zaposleni u turizmu moraju imati i još nešto, a to je veliki osmjeh.

Vezani članci Krematorij - 2 Ono na što mi ne želimo ni pomišljati, njima je svakodnevica: "Kad dođu mlađi ljudi, bebe, prijatelji... to ostaje za cijeli život" Turisti i koronavirus - 5 Istra bilježi više odlazaka nego dolazaka, u Dalmaciji se razmišlja o podizanju cijena testova na COVID-19, a ministrica turizma poručuje: "Želimo da sezona traje što dulje"

Glasan ili tih, prvi dojam za turiste je najvažniji. Mnogi ga steknu upravo od turističkih djelatnika. 'Vrlo su ljubazni, pristojni i jako uslužni', kazao je Emilio iz Italije. Ne čudi zato da je u turizmu ove godine zaposleno 19.641 osoba više nego prošle godine.

>>
Turista manje stiglo cestama, ali zato raste promet avionima i brodovima

Luka Jerčić se brine za dojam iz tanjura. Razne namirnice, okuse ali i razne zahtjeve gostiju, već je svladao, iako je u kuhinji tek dva mjeseca. 'Bude zahtjevnih gostij, ali pokušamo ugoditi svima', kazao je.

A to je najvažniji zadatak, baš kao i Silviji Cecić, 50-ak soba malog hotela očisti za tren.'Najvažnije je da je soba uredna, posteljina čista te da je WC uredan', kazala je. Posla ima, kaže, više nego inače. 'Naporan je posao, ali je i dobra zarada', dodala je.

Ove se godine dobroj zaradi - nada i 3.215 novozaposlenih konobara. No, za dobre konobare vrijede visoki kriteriji. 'Odnos prema gostu, strani jezici, kultura ponašanja, mi kažemo da smo gospoda koja poslužuju gospodu', kazao je Joze Tomša, generalni menadžer u hotelu.

Jedno istraživanje koje je provedeno u zemljama regije kaže da su Hrvati najljubazniji, iako tu postoje brojne predrasude i sumnje kako to nije tako. U potrazi za poslom mnogima je potrebna sreća, a turističkim djelatnicima i širok osmjeh jer i on zarađuje novac.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju