Ilustracija (Foto: Igor Soban/PIXSELL)
Ilustracija (Foto: Igor Soban/PIXSELL) Foto: Igor Soban/PIXSELL

Općinski sud u Zagrebu donio je nepravomoćnu presudu prema kojoj Hrvatska pošta mora platiti 250 tisuća kuna svojoj zaposlenici Mirjani Š. iz Splita zbog višegodišnjeg mobinga od kojeg je Uprava nije zaštitila.


Općinski sud zaključio je da su Mirjanu Š., inače šeficu Regionalnog ureda Hrvatske pošte u Dalmaciji, mobingirale kolegice koje su po hijerarhiji bile iznad nje, a da je Uprava nije zaštitila.

Vezani članci Jeste li znali da pakete možete slati bez odlaska iz kuće? Od vrata do vrata: Jeste li znali da pakete možete slati bez odlaska iz kuće? PR Paket 24 – Povezujemo vas!

Mobingirale su je Doroty K. (od listopada 2009. do kraja 2010.) i njezina nasljednica Anđela K. (od 2011. do 2014.), izvršne direktorice Divizije Mreža u Hrvatskoj pošti, piše Slobodna Dalmacija.

Svi Mirjanini problemi počeli su krajem 2009. i trajali su više od pet godina, kada joj je uručen otkaz. „Kao voditeljica područja, morala sam najmanje jednom tjedno posjećivati svaki od tih 30 poštanskih ureda. S obzirom na to da su bili vrlo udaljeni jedan od drugih, to je bilo gotovo nemoguće izvesti. Kad bih odlazila na neki otok, trebalo mi je nekoliko dana za putovanje i obilazak ureda. Poslovi koje sam za to vrijeme trebala obaviti u uredu u Splitu bili su na čekanju. Stoga sam morala raditi i po 15 sati dnevno, i subotom i nedjeljom“, ispričala je u iskazu.

Dodala je da je Doroty K. tražila da prekovremene sate ne evidentira za obračun plaće, već da piše samo rad od osam sati dnevno, iako je radila i poslijepodne, noću, vikendom i blagdanima.

Kako se opirala šefici, tako je i mobing bio sve žešći. "Sjećam se da mi je Doroty K. jednom dala zadatak izmjeriti sve prozore na svim poštanskim uredima za koje sam bila zadužena, i na kopnu i one na otocima, i to u vrlo kratkom roku. Iako sam te podatke izvadila iz baze podataka naše Službe za održavanje, nije ih priznala. Drugi voditelji samo su joj dostavili podatke iz sustava, a meni je naredila da fizički odem u svaki poštanski ured i izmjerim svaki prozor. Još je kasnije zvala te poštanske urede da provjeri jesam li bila tamo. Nikad mi nije rekla za što su joj ti podaci trebali“, ispričala je na sudu.

Dodala je da se o tom mobingu raspravljalo i na jednom sastanku na kojem je bio i direktor ljudskih resursa te predstavnici sindikata. Direktor je zaključio da je za 30 posto mobinga bila kriva Doroty K., odnosno njezina netrpeljivost prema Mirjani, dok je ostatak bio problem loše organizacije.

„Međutim, ništa se nakon toga nije poduzelo. Novu neugodnost doživjela sam kada sam se javila na natječaj za inspektora u internoj reviziji i kontroli. Iako sam imala najbolje rezultate među 30 kandidata i dobila posao, za četiri dana natječaj je poništen. Meni su ta četiri radna dana pritom izbrisana iz evidencije. Reagirao je i izvršni direktor za internu reviziju i kontrolu jer je smatrao da sam nepravedno degradirana i da mi se onemogućava napredovanje, ali ni ta njegova intervencija nije urodila plodom“, posvjedočila je Mirjana Š.

Doroty K., koja je u međuvremenu premještena u središnjicu Hrvatske pošte u Zagreb, na sudu je tvrdila da se ne može sjetiti tog razdoblja, pa se tako nije mogla sjetiti ni da ju je slala u obilazak 30 poštanskih ureda svakog tjedna.

Predstavnici Hrvatske pošte išli su toliko daleko da su inzistirali na tome da vještak pojasni jesu li zdravstveni problemi njihove zaposlenice posljedica odnosa njezinih nadređenih ili možda razvoda i činjenice da je nastavila živjeti kao samohrana majka. Sud je zaključio da je ipak sve bila posljedica mobinga, piše Slobodna Dalmacija.