Vidimo da sezona počinje, a avioni su prizemljeni. Što sad?
Pročitajte i ovo
Sindikati spremni
Vladi iznad glave ponovno visi štrajk: "Nisam pobornik da u ovo blagdansko vrijeme netko bude Grinch, ali..."
nezadovoljni proračunom
Kaos u susjedstvu: Zbog štrajka su otkazani letovi, stoji javni prijevoz i ne rade škole
Sigurno da to nije dobra situacija, u turističkoj sezoni kad je cijela Hrvatska okrenuta turizmu, kad svi živimo i govorimo o turizmu i da nam je bitan, da su rezultati pozitivni i sve bolji, pa i kad je u zračnim lukama povećanje prometa. Croatia Airlines bilježi povećanje u prijevozu putnika i mislim da ova situacija sa zazivanjem štrajka nije dobra i nije dobra poruka.
Kakvo rješenje pronaći da se to spriječi?
Gledajte, rješenja uvijek ima. Činjenica jest da novi kolektivni ugovor nije potpisan, ali se primjenjivao stari kolektivni ugovor, budući da je istekao. Mi smo imali prošle godine jedan sastanak u Ministarstvu mora i tamo smo imali određene dogovore koji su se poštivali, tako da mi je ovo jedna malo iracionalna situacija, jer svatko tko želi dobro tvrtki, tko želi dobro Hrvatskoj, ne može ići u štrajk u turističkoj sezoni.
Sabina Tandara Knezović s ministrom Olegom Butkovićem (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Foto:
DNEVNIK.hr
Čuli smo da su poprilično visoke plaće u Croatia Airlinesu. Jesu li se oni malo precijenili? Sliči li Vama ovo malo na sindikalni reket?
Plaće su solidne i dobre u odnosu na neka druga zanimanja u Hrvatskoj. Mislim da visina plaća ne bi trebala biti razlog štrajka u turističkoj sezoni, kad je glavnina prihoda, kad tvrtka ovisi isključivo o ta dva tri mjeseca, jer znamo da je promet devet puta manji u veljači nego u srpnju i kolovozu, tako da je ovo zaista jedna glupa situacija.
Što ako ne odustanu od štrajka? Sami ste rekli da je kompanija u jako lošem stanju.
Nije pred raspradom, kompanija je u jako složenoj situaciji.
Što znači složena situacija? Koliko do raspada?
Kompanija dugoročno mora tražiti strateškog partnera, mora tražiti svjež novac, dokapitalizaciju.
Ima li zainteresiranih?
Ima interesa.
Gdje?
Pa dobro, konkretno nemam sad podataka, ne bih to iznosio, ali ima interesa, imam informacije iz Uprave. Određene su se kompanije javljale i kod nas u Ministarstvo, ali, ponavljam, štrajk u ovom trenutku nije dobar ni za tvrtku, ni za radnike, ni za Hrvatsku.
Spominje se da se pilotima plaća nije digla od 2000. godine. Ima li tu mjesta kakvim korekcijama?
Ne bih rekao da se nije dizala plaća, nemam taj podatak. Mislim da je u ovom trenutku i nebitan. Znači, ponavljam, turistička je sezona i ništa se neće dogoditi ako pregovori počnu u rujnu, listopadu i da se završe na neki način do kraja godine. Postoji mnogo rješenja. Ako smo isključivi, ako imamo neke druge ciljeve, onda to treba jasno reći i artikulirati. Zaključenje kolektivnog ugovora i činjenica da se poštivao kolektivni ugovor koji je istekao u primjeni plaća i prava svih koji ih imaju...
Jeste li dali kakvv nalog Upravi na koji način da postupaju? Kolika je tu Vaša odgovornost?
Upravi sam dao nalog da obave razgovore i razgovori su se vodili, pregovori i tako dalje. Uprava će se organizirati u slučaju da dođe do štrajka, ima određene scenarije.
Koje?
Pa neće svi ljudi štrajkati. Bit će i zamjenskih zrakoplova, da ima tu puno varijanti, ali to sve izaziva enormne troškove i činjenicu da će činiti enormnu štetu tvrtki.
Konstantno spominjete upravu, no već dvije godine nema stalne uprave. Što je s tim?
Mi smo u postupku natječaja i od travnja čekamo odluku za izbor nove uprave i to je u tijeku. Mi ćemo upravu sigurno izabrati.
Ministre, dvije godine to traje.
Nije dvije godine, manje je od dvije godine.
Gotovo dvije godine.
Gledajte, bilo je tu i objektivnih razloga. Znači, imali smo situaciju da je Croatia Airlines vraćena u popis strateških tvrtki. Mi bi sad morali ići u novi natječaj, budući da su bila nova pravila.
Mislite li da bi nova uprava riješila takav problem?
Ne mogu reći da bi nova uprava rješila ovaj problem. Ovaj problem moraju rješiti ova uprava i ovi ljudi sad, da se izbjegne taj štrajk u ponedjeljak i da se nađe određeni kompromis kako se situacija odgodila za jesen.
Pelješki most, kreće li izgradnja konačno najesen? To nam možete potvrditi?
Potvrđujem to. Potvrđuje to i ugovor kojeg smo potpisali u Dubrovniku krajem travnja.
Ljudi su se više puta tako opekli, pa sad više ne vjeruju.
Gledajte, osigurali smo sredstva, 357 milijuna eura Europske komisije, odabran je izvođač i on je u pripremnoj fazi. Radit će se gradilište već krajem srpnja. Bit će nakon toga istražne radnje koje se moraju izvršiti i nakon toga Pelješki most ide.
Bojite li se tih istražnih radnji?
Ne, to su samo radnje koje će definirati pilotiranje mosta. To je stvar struke i tu se ništa iznenadno ne može dogoditi ili nešto što bi moglo zaustaviti izgradnju mosta.
Je li svečana vrpca za Čiovski most spremna?
Je, Čiovski most je gotov, kao i što sam najavljivao, do početka turističke sezone. Za deset dana će biti otvorenje.
Nazočit će čitava Vlada?
Neće ići cijela Vlada sigurno, ali oni ljudi koji su zaslužni, koji su radili na tom projektu će biti tamo. neće to biti nikakvo veliko otvaranje niti velike bakanalije da to tako nazovem. To će biti jedan skromni obilazak i evo vjerujem da će biti najviše na korist ljudi.
Hoćete li ukinuti cestarinu za Krčki most?
U ovom trenutku nemam odgovor na to pitanje. Ukinuli smo za Sv. Iliju i razgovaramo sa Svjetskom bankom oko Krčkog mosta.
Sv. Ilija je zapravo povukao čitav lanac.
To je jedna specifična situacija. Krčki most je u drugoj situaciji. Tamo svi otočani, sa Cresa Raba i Lošinja već imaju beneficije tako da nisu u istoj poziciji kao što su to bili ljudi u imotskoj krajini i ne možemo to podvući pod isti nazivnik, ali vodimo se činjenicom da ako je pristupna cesta Sv. Ilija, onda je to i Krčki most. Pričekajmo razgovor sa Svjetskom bankom pa ćemo donijeti konačnu odluku.
Ministre, puno hvala na razgovoru.
Hvala i vama.