Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Na zagrebačkom Medicinskom fakultetu još nije razmatran "slučaj" Asima Kurjaka, redovitoga profesora ginekologije i opstetricije, a kako se neslužbeno doznaje, to bi pitanje trebalo biti jedna od tema ovotjednoga Dekanskog kolegija.


Ugledni britanski medicinski časopis "British Medical Journal" - BMJ objavio je u najnovijem broju članak u kojemu se navodi da je Asim Kurjak plagirao radove drugih znanstvenika.

Vezani članci Radovan Fuchs Fuchs ispravio izjavu o COVID potvrdama na roditeljskim sastancima i otkrio moraju li cijepljeni profesori nositi maske Slika nije dostupna Kurjak otišao u mirovinu

Autor je članka "Uloga sustavnoga preglednog rada u otkrivanju
plagijata: slučaj Asima Kurjaka" Sir Iain Chalmers, direktor oxfordske James Lind Library, ustanove koje prikuplja podatke o kliničkim pokusima u svijetu.

Chalmers opisuje dva slučaja za koje je utvrdio da je riječ o
plagijatima - prvi je slučaj sam otkrio 1991., a drugi su 2002.
otkrili norveški autori čiji je rad, kako navodi, Kurjak plagirao.

U prvom slučaju riječ je o radu koji su potpisali Asim Kurjak i John Beazley, a objavljen je 1974. u časopisu "Acta Medica Iugoslavica", danas "Acta Medica Croatica", za koji Chalmers tvrdi da sadrži više od pola teksta i neke podatke koje su tri godine prije objavili tri druga autora u časopisu "Journal of Obsetrics and Gynaecology of British Commmowealth". S tim u vezi Chalmers navodi da je u kontaktu s Johnom
Beazleyem doznao da on nije potpisao spomenuti rad.

Kao drugi slučaj plagijata Chalmers navodi materijal iz doktorske
teze jednoga norveškog autora koji je pak, Asim Kurjak zajedno s
kolegicom Sanjom Kupešić objavio kao poglavlje svoje knjige.

Asim Kurjak u današnjoj izjavi za Hrvatski radio ustvrdio je da, kad
je riječ o optužbama vezanim za drugi slučaj, nema niti jednoga
elementa koji bi ukazivao na to da je riječ o namjernoj krađi
podataka, odnosno "kićenju tuđim perjem" već se radi o jednom sitnom
propustu koji je nastao pri prepisivanju i od kojega ne bježe jer se
nije smio desiti, jer to traži i znanstvena preciznost. Objasnio je
da bi pravi plagijat bio tada da su on i Sanja Kupešić orginalne
ilustratore aktivnosti koje su objavili u knjizi uzeli od drugih i to
objavili kao svoj originalni znanstveni rad.

Drži da je riječ o preglednom radu, dodajući da da je svaki pregledni
rad, na neki način kompilacija.

Kurjak je izjavio da je od međunarodnih institucija, čiji je član,
zatražio da ponovno ocjene njegove članke i opetovao da u vezi
spomenutoga slučaja nema nepoznatih elemenata.

Glede članka iz 1974., Kurjak je u jednim dnevnim novinama izjavio da
je taj slučaj u potpunosti riješen prije 15 godina te da je u njemu
ispušten samo jedan citat.


Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju