Nakon što se mjesecima hrvatskoj javnosti obraćao putem bloga, Ivica Todorić odlučio se za novu komunikacijisku strategiju - YouTube kanal.

Galerija


Prvi vlog na službenom YouTube kanalu Ivice Todorića, bivšeg vlasnika koncerna Agrokor, jest intervju od 37 minuta u kojem pojašnjava kako je otet Agrokor. 

Novu komunikacijsku strategiju Ivice Todorića i poruke koje je poslao analizirala je komunikacijska stručnjakinja Gabrijela Kišiček.

"Činjenica da je odlučio, umjesto blogom, komunicirati putem YouTube kanala, govori da Ivica Todorić želi vlastitom govornom izvedbom i svom pratećom neverbalnom komunikacijom dodatno pojačati ili osnažiti svoje poruke. Koliko je u tome bio uspješan? Intervju od 40-ak minuta iskoristio je kako bi sebe prikazao kao žrtvu. I zaista, videoporuka mnogo učinkovitije ispunjava tu svrhu od teksta objavljenog na blogu. I verbalno i neverbalno on želi izazvati sažaljenje. On je žrtva države u kojoj ne funkcionira pravni sustav, žrtva je kriminalnih aktivnosti koje se događaju u Agrokoru. A on sam je taj Agrokor izgradio. 'Uložili smo milijarde i milijarde eura da bi bili konkurentni, a oni to preko noći preknjiže i sve rasture.'

Ivica Todorić (Screenshot YouTube)
Ivica Todorić (Screenshot YouTube)


Osnovna poruka intervjua jest: Ivica Todorić žrtva je kriminala, on se treba braniti, on se treba zaštititi i kao gospodarstvenik i kao osoba. Pa govori: 'nisam znao tko to radi, zašto to rade, vršili su pritiske na mene, optuživali da sam ukrao milijarde'. Dakle, dojam koji je želio stvoriti i cilj koji je želio postići jest da ga se doživi kao žrtvu, a ne kriminalca. Je li to postigao, procijenit će oni koji ga pogledaju. Međutim, svakako je dobro procijenio da mu riječi napisane u blogu neće biti dovoljne da izazove sažaljenje, neće biti dovoljne ni činjenice koje tako voli naglašavati, niti dokumenti koje je spreman pokazati. Gledati Ivicu Todorića kako zamuckuje, kako mu drhte ruke, drhti glas, kako izbjegava pogledati sugovornika, kako se nervozno igra olovkom u ruci, puno je učinkovitije za stvaranje sažaljenja nego čitanje njegove tužne priče na blogu.

Ivica Todorić danas je daleko od samouvjerenog i samodopadnog poslovnog čovjeka koji ima sve pod kontrolom. Ovaj intervju pokazuje pomalo očajnog čovjeka koji se predstavlja kao žrtva nemilosrdnog sustava.

Vjerovati mu ili ne, odluka je koja se ne može donijeti isključivo na temelju poruke putem YouTube kanala, ali ono što je jasno jest da je to, komunikacijski gledano, očajan potez očajnog čovjeka", navodi stručnjakinja Kišiček.