Što su to metaideologije? Koja je razlika između monizma, pluralizma i populizma?

Galerija


Odgovore donosi edukativni paket „Ideološki izazov: edukativni materijal o političkim ideologijama“, koji su u sklopu četvrtih Dana medijske pismenosti predstavili Agencija za elektroničke medije i UNICEF.

Vezani članci Zvijezde Nove TV podržale UNICEF-ovu Mliječnu stazu Zvijezde Nove TV podržale UNICEF-ovu humanitarnu utrku za koju se već prijavilo 4000 sudionika Slika nije dostupna Sve je manje djece pred TV ekranom bez nadzora

Lokalni izbori mnogim su mladima i prva prilika da nekome daju svoj glas. Kako bi se bolje snašli u političkom labirintu, pomoći im mogu nastavnici u školama održavajući interaktivne radionice koje uključuju kvizove, igre i videomaterijale u produkciji Televizije Student koji na zanimljiv način objašnjavaju što su to metaideologije te kako prepoznati monizam, pluralizam i populizam. Autori ovog materijala su Marijana Grbeša i Berto Šalaj, profesori na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Edukativni materijali mogu biti zanimljivi i studentima, kao i svim građanima za lakše snalaženje u praćenju političkih i demokratskih procesa i vijesti, te uspješnije “čitanje” političkih i medijskih poruka za vrijeme izbornih kampanja, ali i u svakodnevnom životu.

UNICEF objavio edukativni materijal za mlade o političkim ideologijama
UNICEF objavio edukativni materijal za mlade o političkim ideologijama Foto: UNICEF/DNEVNIK.hr

Potrebu za obrazovanjem učenika o tim temama potvrđuje i nedavno objavljeno Istraživanje političke pismenosti učenika završnih razreda srednje škole u Republici Hrvatskoj.

Četvrti Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, izazvali su velik interes građana, obrazovnih djelatnika, djece i mladih. U fokusu su ove godine bili utjecaj medija i digitalnih platformi na mentalno zdravlje mladih te aktualni problem dezinformacija. Na više od 260 događanja koja su se, na mreži ili uživo, održala u 115 gradova u svim županijama građani su imali priliku unaprijediti svoju medijsku pismenosti te učiti o medijima i utjecaju koji oni mogu imati na to kako se osjećamo.

UNICEF objavio edukativni materijal za mlade o političkim ideologijama
UNICEF objavio edukativni materijal za mlade o političkim ideologijama Foto: UNICEF/DNEVNIK.hr

Dvadeset i osam obrazovnih materijala i 18 videolekcija dostupno je na portalu medijskapismenost.hr, a na temelju njih mogu se organizirati radionice u vrtićima te osnovnim i srednjim školama – uživo ili u sklopu mrežne nastave. Samo za vrijeme održavanja četvrtih Dana medijske pismenosti edukativni su materijali s portala preuzeti više od 75.000 puta, a od 2018. godine, kada je pokrenut projekt, edukativni materijali preuzeti su više od 435.000 puta.