Na pitanje jesu li trgovački lanci profiteri inflacije odgovorila je Hrvatska udruga poslodavaca. Načinili su ekonomsku analizu kojom su vidjeli kakve marže imaju pojedini lanci.
Podijelite
Hrvatska udruga poslodavaca naručila je ekonomsku analizu maloprodaje, a glavna poruka s predstavljanja njihove analize bila je da inflacija nije utjecala na promjenu bruto marži trgovaca te da se u retailu ne ide za velikim novcem, istaknuo je autor Andrej Grubišić.
Što se tiče marži, prosjek u sektoru maloprodaje u 2022. iznosio je 26,3 posto. Nacionalni lanci imali su blago više marže - 27,6 posto, dok su regionalni imali niže marže tj. 21,1 posto. Analiza je pokazala i da su marže porasle samo za 1 posto zbog inflacije, a otkriveni su i konkretni podaci o maržama za svaki pojedinačni trgovački lanac.
Od nacionalnih lanaca najviše su bruto marže iznad prosjeka imale Plodine od 30-ak posto. U studencu bile su tek malo niže - 29.5 posto, a u Sparu si iznosile 29 posto.