Veliko je zanimanje za Jadransku obalu i na najvećem svjetskom sajmu turizma, koji se održava u Berlinu. Više gostiju znači i više posla, pa bi i zarada trebala biti veća. Pozitivne vijesti svakako idu u korist jačanja ugleda Hrvatske kao popularnog odredišta.
Pročitajte i ovo
"Konkurencija ne spava"
Režemo li granu na kojoj sjedimo? Očekuje se manja zarada od turizma nego što se ranije mislilo
Reforma u turizmu
Sad je službeno: Nova sezona igrat će se po novim pravilima, dio građana jako je nezadovoljan
>> 'Kada se vratim u Hrvatsku, ići ću na Hvar'
To se vidi i u Berlinu. I drugi dan najvećeg turističkog sajma pokazao je da je Jadran sve zanimljiviji i sve traženiji. Nijemcima smo među pet najomiljenijih zemalja, a po prvi put u povijesti pretekli smo čak i Francusku. Turističke djelatnike iznimno veseli podatak da raste broj Europljana koji će ove godine putovati na odmor.
Turistička svijest se mijenja
Turistička svijest se mijenja, pa je drugačija i ponuda. 'Izgubili smo one goste koji tradicionalno u Opatiji ostaju 7 dana na kupanju, dobili smo one goste koji žele 2 dana vidjeti Opatiju, 3 dana vidjeti Zadar, četiri dana vidjet Split', rekao je Daniel Hauptfeld, marketing menadžer.
O hrvatskim biserima priča se i na berlinskim ulicama. Najbolja je preporuka onih koji Hrvatsku već poznaju. 'Moj susjed je iz Hrvatske i od njega sam saznala da je to prekrasna zemlja', rekla je Njemica Hannah. A dobro su poznati i simboli po kojima nas potencijalni gosti pamte. 'Hrvatska nogometna reprezentacija, koja je odlična, i Ivica Kostelić', kaže Andreas.
Kvalitetno predstavljanje
'Samo rakija, koju sam tamo probao prvi put', rekao je Karol. Uz emociju koju Hrvatska nudi, stručnjaci joj nalaze još mnogo pozitivnih strana. 'Turizam u Turskoj ili Egiptu pomalo je umjetan, dok Hrvatska ima prekrasno more i prirodu, kao i divne ljude. To je velika prednost', kaže Michael Stuwe, turistički menadžer za Hrvatsku.
No, da bi se ona uistinu doživjela, potrebna je kvalitetno predstavljanje. Uz sajmove, radi se i na promociji spotova i brošura. 'Ja znam da smo mi bazično, da smo na ovom tržištu svi skupa, i privatni i javni sektor, da ulažemo negdje oko 5 milijuna eura', rekao je Veljko Ostojić, ministar turizma.
Ulaže se i u inovativne i sveobuhvatne rezervacijske sustave putem interneta. 'U ponudi je, znači, smještaj iz Hrvatske, hotela, privatnog smještaja, svih oblika smještaja u Hrvatskoj, transfera, planiramo unutra dodati još i izlete i ture', rekao je Ivan Gadže, predsjednik uprave turističke tvrtke. Cilj je dobro utvrđen, a to je porast kvalitete i jačanje ugleda Hrvatske kao turističke zemlje.
Hrvatska je najpoželjniji izbor kod Slovenaca, Slovaka, Čeha, Mađara i Austrijanaca. Nijemci su nam također vrlo značajni za održavanje izvrsnih rezultata. Ovdje u Berlinu ne samo da se rade analize za 2013., nego već i za 2014. Ono što bi nam trebao biti veliki napredak je produženje predsezone i posezone. Uskršnji blagdani, koji ove godine padaju ranije, zasad su malo podbacili, ali zato vlada izuzetno veliki interes za kapacitetima u rujnu i listopadu, što i jest jedan od najvećih prioriteta hrvatskog turizma.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook