Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak obećavala je analizu procesa, transparentnost, poštivanje kriterija, ali je napravila sve suprotno. Natječaji su izigrani, kriteriji zanemareni, a analize spremljene u ladicu, ustvrdili su predstavnici GOOD inicijative.
Pročitajte i ovo
Upisano 500 prvašića manje
Počela je škola! Evo koje sve promjene za učenike i roditelje donosi reforma
počinje školska godina
Divjak: "Cilj reforme je da učenici nauče rješavati probleme i steknu funkcionalno znanje"
Upozoravaju da se odustalo i od cjelovitosti kurikularne reforme odbacivanjem Okvira nacionalnog kurikuluma. Tako se projekt preimenovao u Školu za život, a zanemareni su dosadašnji kanali kojima se informirala i uključivala javnost u praćenje provedbe Strategije i reforme, kao što su internetske stranice http://www.novebojeznanja.hr/ i http://www.kurikulum.hr/, što i na simboličkoj razini šalje poruku o prekidu i diskontinuitetu.
Iz inicijative podsjećaju da je 1. lipnja 2017. ministrica podržala prosvjede za Cjelovitu kurikularnu reformu, a 1. lipnja 2018. odustala je od nje, pa postavljaju pitanje: "Kako to, ministrice Divjak?"
Ministrica možda ima neku viziju što je to "Škola za život", ali tu viziju ne komunicira s javnošću niti imamo potvrdu da je ta vizija usklađena sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Umjesto toga gledamo promotivnu komunikaciju preko stranačkih internetskih stranica i stranica ministarstva iz koje saznajemo da ministrica i njezin tim puno rade i puno putuju. Postavlja se pitanje što rade i kakve će promjene donijeti škola za život te planiraju li se promjene dugoročno ili samo na jedan ministarski mandat.
Od dolaska Divjak na mjesto ministrice izbačeni su iz reforme okviri za vrednovanje učeničkih postignuća, kao i oni za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama te darovite djece i učenika, ističu u Inicijativi.
S druge strane, novac namijenjen kurikularnoj reformi u najvećem će dijelu biti potrošen na informatičku opremu. Naravno, informatizacija škola jest potrebna, ali zanemarivanje ostalih segmenata i cjelovitosti reforme na kvalitativnoj razini dugoročno neće donijeti pomak, makar imali najmodernije opremljene škole, drže u GOOD inicijativi. (Hina)