Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Do glavne turističke sezone bit će otvorena dionica autoceste od Macelja do Velike Vesi kod Krapine te od Dugopolja kod Splita do Šestanovca, pa će put do mora postati prava turistička atrakcija. Vrijednost radova na tim dionicama iznosi oko 3,4 milijarde kuna.


Prema nekim procjenama, prosječna vožnja od Macelja do Šestanovca (oko 130 kilometara na sat), dakle gotovo do ulaska u Makarsku rivijeru (udaljenost od 477 kilometara), mogla bi trajati oko četiri sata, što je prava sitnica. To više što bi turisti, ali i poslovni ljudi koji dolaze u Hrvatsku, mogli toliko izgubiti u Sloveniji kako bi prevalili šezdesetak kilometara, piše Večernji list.

Vezani članci Led na cesti Više sreće nego pameti: Izgubio kontrolu na skliskoj autocesti i nekim čudom izbjegao nesreću Slika nije dostupna FOTO Kamion izletio u odvodni kanal

Doduše, taj luksuz i košta, procjenjuje se da autocesta vrijedi više milijardi dolara, što je za zemlju od 4,5 milijuna stanovnika znatno opterećenje. Osim toga, treba reći da vožnja autocestom nije jeftina, iznosi nešto više od 40 lipa po kilometru, a to znači da za put od Macelja do Šestanovca za 477 prevaljenih kilometara treba izbrojiti oko 200 kuna, što i nije tako malo.

No, ministar prometa i razvitka Božidar Kalmeta ističe kako treba gledati efekte gradnje autocesta, posebice kad je u pitanju razvoj turizma, ali i sveukupnog hrvatskog gospodarstva. 

- Ako uzmemo u obzir podatak da gotovo 80 posto turista u Hrvatsku dolazi cestovnim putem, više nije potrebno naglašavati značenje suvremenih prometnica. Također, nove industrijske zone uz autoceste otvaraju nove vidike razvoja, a višestruko je povećana i cijena zemljišta i ostalih nekretnina u krajevima kroz koje je prošla autocesta - zaključuje ministar Kalmeta.