Obavijesti Video Pretražite Navigacija
O ŠKOLI ZA ŽIVOT

Divjak odbrusila biskupu Košiću nakon kritika u propovijedi: "Ministar i biskup imaju različite odgovornosti"

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak (Foto: Dnevnik.hr)
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija +0 Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/1 >>
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na Facebooku je odgovorila sisačkom biskupu Vladi Košiću, koji je u propovijedi za Veliku Gospu kritizirao projekt Škola za život i uvođenje informatičkih pomagala u nastavu.

"S obzirom na objave vezane uz odgojnu ulogu škole te ulogu moderne tehnologije u obrazovanju valja se podsjetiti da prema hrvatskim zakonima i međunarodnim konvencijama svako dijete ima pravo na obrazovanje. Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način. Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da omogući djetetu ostvarivanje tog prava.

Pročitajte i ovo Blaženka Divjak Nakon tri godine suđenja Divjak oslobođena optužbe za klevetu: "Obijesno parničenje bivšeg rektora Borasa i sadašnjeg Lakušića protiv mene završilo na njihovu sramotu" Ilustracija Slučaj Sotin Pedofilija potresa Katoličku crkvu u Hrvatskoj: Zašto HBK šuti?

U pripremi kurikularne reforme vodili smo se spomenutim načelima, a svi su dokumenti pripremljeni u skladu sa Zakonom i temeljem širokih konzultacija sa stručnom i općom javnošću.

Osnovni ciljevi kurikularne reforme su osposobiti učenike za bolje suočavanje sa zahtjevima 21. stoljeća u profesionalnom, društvenom i osobnom životu što podrazumijeva da je učenik sposoban rješavati kompleksne probleme i kritički promišljati, učiti i biti inovativan i kreativan, ali i učiti i raditi u zdravoj suradnji s drugima. Cilj je, također, pružiti jednake prilike za kvalitetno obrazovanje svim učenicima u Hrvatskoj.

U kontekstu osposobljenosti za život i rad u 21. stoljeću provodi se i digitalna transformacija škola, koja podrazumijeva digitalizaciju koja je u službi zdravog pedagoškog pristupa i u suglasju s dobi učenika. Bez digitalnih kompetencija, naša djeca neće imati šanse na tržištu rada, a neće imati niti jednake mogućnosti sudjelovanja u društvenom životu 21. stoljeća jer već sada se za većinu servisa predviđa online upotreba.

To pravo na jednake prilike nitko nema pravo djeci oduzeti. Javni školski sustav mora odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim pravima i pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturalnom svijetu, za poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva.

Škola i Crkva ne trebaju se u svemu slagati, jer svatko ima svoj zasebni resor, kao što ministar i biskup imaju različite nadležnosti i trebaju ih se držati. Naime, zadaća je javnog školstva da svim učenicima osigura jednake prilike za obrazovanje, a samim time i za kvalitetan život u suvremenom svijetu. Međutim, da bi učenici u tome uspjeli moraju naučiti rješavati probleme, kritički misliti, uvažavati druge i drugačije te o domoljublju učiti kroz djela, a ne kroz riječi", napisala je Divjak na Facebooku. 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene