Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ministar turizma Damir Bajs s predstavnicima Kamping udruženja Hrvatske i kamping tvrtki, održanom u Turističkom naselju ‘Zaton’ kod Zadra, razgovarao je o kampingu kao posebnom obliku turističke ponude za ovu turističku sezonu.


Nakon obilaska višestruko nagrađivanoga kampa ‘Zaton’, ministar Bajs je na konferenciji za novinare naglasio kako su upravo kampovi bili prošlogodišnji pobjednici turističke sezone s pet posto više dolazaka i tri posto više noćenja u odnosu na godinu prije, ali da se ove godine trebaju se ponovo dokazati. Najnoviji podaci naime govore da se naši kampovi trenutačno nalaze u blagom minusu, ali dobre najave za srpanj i kolovoz, kada se ostvaruje 80 posto kamping prometa, trebale bi poništiti taj minus.

Vezani članci Slika nije dostupna Demantiraju Bajsa: Gostiju kao i lani, ali i veliki gubici Slika nije dostupna Hrvatska je ostvarila ponajbolje rezultate na Mediteranu

Kako je rekao Bajs, moramo se usporediti i s drugim kamping destinacijama gdje je, prema podatcima nacionalne kamping udruge EU i europskih turoperatora, trenutačno stanje sljedeće: Nizozemska bilježi pad noćenja od deset do 15 posto, Italija, Španjolska i Francuska od po 20 posto, a hrvatski kampovi se s trenutačnih 3,7 posto noćenja manje mogu usporediti jedino sa sjeverom Italije.

>> Bajs: Turiste smo doveli, ali im još ne nudimo dovoljno

Pohvalio i dobru suradnju javno-privatnoga sektora, pri čemu je posebno istaknuo suradnju s KUH-om , spomenuvši i pojačano oglašavanje i predstavljanje na stručnim sajmovima. Kamping sektor pokriva oko 230 kampova, ili jednu četvrtinu kapaciteta, ali i noćenja u hrvatskom turizmu i ključan je za naš turizam, zaključio je ministar rekavši da će ministarstvo i nadalje činiti sve da olakša i pomogne rad kampova, što se odnosi i na donošenje odgovarajućih zakona. Napomenuo je da sve ponovno ovisi o last-minute bookingu, pa tako i hrvatski kamping.

Direktor ureda KUH-a Adriano Palman pohvalio je suradnju s Ministarstvom turizma te potvrdio je da kasne dolasci s glavnih kamping tržišta - Njemačke, Slovenije, Nizozemske, Italije i Austrije, ali da je booking u porastu. Naglasio je također kako se treba mijenjati stav prema kamping turizmu jer se radi o gostima koji uživaju u prirodi i vole mijenjati lokacije.

Dobrim rezultatima pohvalili su se i nazočni predstavnici kamping tvrtki, posebice direktor šibenskoga Solarisa Goran Zrilić rekavši da su ove godine, zahvaljujući sustavnom ulaganjima, zabilježili porast noćenja od čak 32 posto. Direktor Turističke zajednice Zadarske županije Ivo Dunatov naveo je kako kamping ponuda u tom području čini 25 posto ukupnoga turističkog prometa dodavši da ta županija bilježi blagi plus u noćenjima tijekom prvih šest mjeseci ako se službenoj statistici dodaju i noćenja nautičkih gostiju.

O nagradama koje je do sada dobilo Turističko naselje ‘Zaton’ govorio je Frane Skoblar, predsjednik uprave Turisthotela Zadar, koji je potvrdio kako Zaton u apartmanima trenutačno ima 1.900 gostiju, a u kampu 4.950, dok prosječna kamp parcela po danu stoji oko 70 eura. Član hrvatskoga Savjeta za prostorno uređenje Matija Salaj naglasio je kako Hrvatska svoju kamping ponudu doista može razviti u pravi brend, jer raspolaže idealnim prostornim uvjetima za razvoj i osmišljavanje kamping ponude. (Hina)