'Kozmetičko tržište bilježi neznatni pad upravo zbog širine proizvoda koje nudi i to, različite cjenovne kategorije', istaknula je Snježana Zvonarević, distributer iz Orvas plusa. 'Moram priznati, što se same luksuzne potrošnje tiče, ona je čak, moram priznati, porasla. Što se tiče proizvoda iz life style segmenta, njihova je prodaja nešto malo pala jer je taj sloj ljudi, koji kupuje upravo te proizvode, u stvari najviše pogođen kriznom situacijom', rekla nam je Nives Futač iz Iris Parfumerija. Svjetske kozmetičke tvrtke bilježe, naravno, određeni pad prodaje no, trpe značajno manje gubitke u odnosu na neke druge sektore. 'U prvom dijelu godine imali smo jedan mali pad ali u biti, kako idemo prema kraju godine, prodajni rezultati su sve bolji', naglaava Nikša Bartolić iz laura kozmetika.
Pročitajte i ovo
Prekrasno uređen
FOTO Pravo otkriće! Stan od 44 kvadrata na prodaju za manje od 100.000 eura
Odlična investicija
FOTO Prodaje se suterenski stan od 50 kvadrata u Zagrebu na odličnoj lokaciji: Pogledajte cijenu
'Hrvatski potrošač voli brendove, prati brendove i zbog toga se vraća upravo provjerenim brendovima', kaže Zvonarević. Dokle god kupci imaju ovakvu naviku, kozmetičko tržište je bezbrižno i plovi relativno sigurno kroz gospodarsku krizu. A kakva je situacija u drugim zemljama? 'Informacije koje imamo iz našeg centar u Njemačkoj u principu govore da je krizom pogođeno upravo naše, centralno, istočnoeuropsko tržište, dok bih se usudila reći da njemačko tržište i njemu bliska germanska tržišta, gotovo da ne trpe uopće posljedice krize', zaključuje Futač.
Luksuzni artikli ove godine po posebno povoljnim cijenama
'Možemo reći da je zapadna Europa zabilježila neznatni pad do 10 posto u prošloj godini', konstatira Zvonarević, što je i istinito, jer to potvrđuju brojni primjeri poznatih brandova. Iako postoje proizvodi koji su mnogo jeftiniji, ovi kozmetički giganti za svoje carstvo ne moraju brinuti. 'To su sve brandovi čiji su proizvodi u samom svjetskom vrhu, koji imaju određenu prepoznatljivost i vrhunsku kvalitetu i u biti takvi proizvodi vam pronalaze kupce čak i u vrijeme krize', pojašnjava Bartolić. Paradoksalno, za razliku od prestižnih skupih brendova, pad u prodaji bilježe oni masovne distribucije. Ipak, čini se kako je i kozmetička elita malo modificirala pristup kupcima.
'Pa ćete tako ove godine, više nego ikad, pronaći, ajmo reći, luksuzne artikle po relativno povoljnim cijenama, što je do prije par godina bilo apsolutno nezamislivo, što zbog imidža brendova, što zbog toga što se zna, koliko luksuz košta', rekla nam je na kraju Futač. Neki su proizvođači pak uveli parfeme u manjim pakiranjima i tako luksuz učinili pristupačnijim. Ipak, najvažniji podatak ove priče je taj da kozmetičke kompanije nisu, za razliku od kompanija drugih sektora, smanjile ulaganja u marketing. Možda je upravo u tome tajna njihova uspjeha.
Emisiju Novac možete gledati nedjeljom u jutarnjem terminu na programu Nove TV.