ADAC je proveo crash test u kojem se improvizirao takav udes pri brzini od 50 km/h. Uz drvenu sjedeću garnituru, za piknik su nam potrebni i prijenosni roštilj, radio kao i ugljen. Tu su i plinska boca, lopatice za roštilj, sanduk pića, suncobran i bačvica pive. Za ovaj test nisu korišteni pravi 'Dummiyi'. Sasvim su dobro poslužile lutke od spužve.
Pročitajte i ovo
Nova provokacija
Sjeverna Koreja testirala nove rakete, Kim Jong Un pozvao na jačanje naoružanja
Velike gužve
Brojke neumoljivo rastu! U Hrvatskoj više od 1400 slučajeva hripavca, među njima i 45 beba: U Zagrebu je počelo drive in testiranje
Noćna mora na istoku Hrvatske!
Tisuće krpelja okupiralo im kuću i dvorište, žena u suzama: "Kako ne bih plakala, ne mogu vam to opisati"
Pregovori
Zelenski poslao izravnu poruku Putinu, ubrzo stigao ruski odgovor
Stiglo loše vrijeme
FOTO/VIDEO Tuča pogodila okolicu Zagreba: "Kratko je trajalo, ali je bilo jako"
Na početku vidimo udes u realnom vremenu. Suncobran i bačvica su postali opasni projektili, a posljednja velikom silom udara u oba putnika. Pribor za roštilj postaje leteće hladno oružje, dok su boce katapultirane iz sanduka. 'Ova boca teži oko 25 kilograma. Uslijed sile udarca, njena se težina mnogostruko povećava te iznosi oko jedne tone. S tom silom ona leti prema naprijed', kaže Andreas Ratzek, voditelj testiranja.
Teške predmete treba dodatno osigurati
Nepričvršćena klupa snažno udara u naslonjač suvozačkog sjedala te ga deformira. To pokazuje kako su i leđa suvozača pretrpjela opasan udarac. 'Kod transporta teških predmeta važno ih je dodatno osigurati. Dakle, ne ih tek odložiti u vozilo. Automobili su uglavnom opremljeni kukama koje služe upravo za pričvršćivanje stvari običnim napetim trakama.
Time se sprječava da putnici zadobiju ozljede od letećih stvari', dodaje Ratzek. U drugom testu garnituru za sjedenje postavljamo na preklopljeno suvozačko sjedalo, što se često može vidjeti na cesti. Sanduk pića ovaj je put smješten u kutu prtljažnika.
Neosigurana garnitura leti prema naprijed i razbija vjetrobran. Plinska boca snažno udara u bok vozača. Boce u sanduku su se razbile u komadiće, a sanduk ostaje zaglavljen u vjetrobranu. Bačvica udara 40 puta većom masom u leđa putnika na stražnjoj klupi. Ukratko, užasan razvoj događaja. 'Sve stvari su u auto stavljane neosigurane, na način da su se vrata prtljažnika mogla normalno zatvoriti. Kod prijevoza teških predmeta važno ih je dobro učvrstiti. Treba koristiti trake za zatezanje kao i sigurnosni pojas na slobodnim sjedalima, kako bi se spriječilo opasno letenje stvari', ističe Ratzek.
Trake za zatezanje na kraju
Ovako to treba napraviti. Teške i opasne predmete treba staviti u prostor za noge. Iza sjedala staviti drvenu ploču, preklopiti stražnje sjedalo i pojasom dodatno osigurati garnituru. Na taj se način omogućuje i sigurno smještanje manjih predmete ispod garniture. I, naravno, u konačnici sve treba dobro pričvrstiti trakama za zatezanje.
Sanduk je dobro prekriti i pričvrstiti. Bačvicu je najbolje smjestiti u prostor za noge suvozača, osigurati, a tu je i adekvatno mjesto za suncobran.Još treba zatvoriti i osigurati vrata, te crvenom zastavicom označiti predmete koji strše iz vozila. Slijedi dokaz dobro obavljenog posla. Predmeti se lagano miču no sve ostaje sigurno na svojem mjestu, zahvaljujući trakama za zatezanje.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu Nove TV.