Žudite za vremenima kad su automobili bili samo prijevozna sredstva a ne statusni simboli i tehnološka čuda? Amerikanac po imenu Joey Ruiter upravo je takvog mišljenja.


U moru novih modela i tehnologija, mogli bi se zapitati čemu danas automobili primarno služe? Da li su prije svega statusni simbol, produženje dnevnog boravka, igračka, politička izjava? U doba sve više prevladavajućeg dizajna u potpunosti orijentiranog ka krajnjem korisniku, gubi se osjećaj za pravi smisao automobila i prave, čiste performanse – performanse koje diktira vozilo a ne vozač.

Vezani članci Meteor iznad Michigena (Screenshot Reuters) Vatrena kugla iznad dijelova SAD-a: "Zatreslo je kuću. Bio sam siguran da je invazija ili apokalipsa" Slika nije dostupna 'SUOČENI SMO S UŽASNIM SCENARIJEM' Vozio se u autu i pucao, ubio šest ljudi

Tako barem smatra Joey Ruiter, Amerikanac iz Michigana koji stoji iza Jruiter Design Studija. Industrijski dizajner i inače ljubitelj automobila koji restaurira i modificira automobile od svoje četrnaeste godine, zapitao se što je zapravo ključno za jedan automobil a što je potpuno suvišno.

Rezultat njegovih filozofskih i dizajnerskih napora jest Reboot Buggy. Automobil je prvi put predstavljen početkom godine a nakon puno testiranja i tehničkih provjera sada je spreman za cestu. Nedavno je Baas Creative izradio i video o Reboot Buggyju a mi vam ovim putem predstavljamo ovo vrlo zanimljivo vozilo.

Bez ikakvog preuveličavanja, ova kutija na kotačima s otvorenim putničkim prostorom i debelim all-terrain gumama primjer je što se događa kad biste rasnog trkaćeg konja pretvorili u modernu interpretaciju iskonskog i purističkog prijevoznog sredstva kojem je funkcija alfa i omega postojanja.

Da se radi o vrlo ozbiljnom projektu govori činjenica da je Reboot Buggy opremljen V8 motorom izlazne snage 470 KS i potpuno neovisnim ovjesom. Ruiterova moderna interpretacija konja i kočije prilagođena je za apsolutno sve vozne uvjete. ''Prije nego što su postojale ceste i prometna infrastruktura, vozila su morala biti opremljena za sve vrste terena. Ta je sposobnost bila ključna,'' kaže Ruiter.

Što je doista ključno i neophodno a što je apsolutni višak teško je reći u vrijeme kad vozila sve više postaju tehnološka čuda koja se parkiraju sama i iz kojih možete upravljati radom klima uređaja, televizora ili čak pećnice u vožnji na putu kući s posla.

►►►   Drag-racing na pijesku s preogromnim turbo punjačima!

Vjeran svojoj filozofiji fokusiranja samo na ono što je doista nužno, za izradu vozila Ruiteru zapravo nije trebalo puno više od osnovnih alata, nešto iskustva u varenju i, naravno, pogonski sklop koji je odlučio upariti s 3-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Rezultat je gotovo izvanzemaljski unatoč tomu što je sastavljen od dijelova koji se mogu pronaći na većini otpada automobila (kojih je u SAD-u doduše nešto više nego kod nas i vjerujemo da se doista svašta može naći).

U svom konačnom obliku, Reboot Buggy može savladati gotovo svaki tip terena a da se bilo što dogodi (čitaj: pokvari) svatko s prosječnim poznavanjem mehanike može ga popraviti. Bilo koji mehaničar i u najmanjem mjestu trebao bi ga znati popraviti ako se štogod dogodi, kaže Ruiter.

Estetski dojam Reboot Buggyja odražava istu jednostavnu filozofiju. Uz 4.26 metara dužine, Reboot Buggy nije ništa viši od Priusa a njegova dekonstrukcijska estetika usko je vezana uz funkciju i ono što se doista nalazi na automobilu a što ne. Takav je slučaj s prednjim krajem Buggyja gdje nema rešetke hladnjaka koju je Ruiter smatrao potpuno suvišnom.

Što vi mislite o ovakvom pristupu izgradnje automobila?

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Reboot Buggy from Baas Creative on Vimeo.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju