Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Najskuplji mercedes svih vremena

Tajanstveni SLS u salonima od sljedeće godine

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ime mu je SLS i ne otkriva puno. Potpuno novi Mercedesov superautomobil tek iduće godine stiže u salone, a mi vam donosimo ekskluzivne video snimke s testiranja. Da, ovaj automobil još nitko nije imao prilike vidjeti bez zaštitnih navlaka. Nitko tko to ne bi smio ili ne bi trebao, posebice ne novinari, a od inženjera koji rade na projektu SLS, nemoguće je bilo što opipljivo izvući.

Tako, dragi ljubitelji automobila, odnosno, superautomobila, ostajete uskraćeni za dizajn novog SLS-a. No i ovo je složit ćete se, zasad, sasvim dovoljno. Mercedes SLS AMG je superautomobil koji zamjenjuje slavni, svima dobro poznati model SLR. Jedan od najbržih, najjačih i, svakako, najskupljih Mercedesa svih vremena tako odlazi u povijest. Uz to, u istu ladicu sprema se i knjiga naslova 'Mercedes-McLaren, suradnja na razvoju cestovnih superautomobila'. Naime, upravo je britanski specijalist, s kojim Nijemci već dugi niz godina surađuju i u Formuli 1, odlučio istupiti iz ovog partnerstva pa je Mercedes ostao sam. No, za Nijemce to nije nikakav problem – oni su u autosportu prisutni od samih početaka. Dovoljno je samo spomenuti modele SLR i legendarnog 300 SL-a, poznatog i kao Gullwing. Pedestih godina ovo je bio jedan od 'onih' - Veličanstveni

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Zbog rasprave u Saboru Slovenski pučani traže novu blokadu Hrvatske

Po mnogima je to najljepši automobil svih vremena i danas bi ga mnogi uzeli radije nego jedan novi supersportski automobil. A upravo je taj ljepotan poslužio kao dizajnerska osnova za prototip koji upravo gledate. Dizajnerima su tako kao neizbježna inspiracija poslužila Gullwingova vrata, koja podsjećaju na galebova krila. Ona su na SLS-u jednostavno morala oživjeti. Dizajn krije još neke detalje stare škole, no oni zasad ostaju skriveni. U tijeku su intenzivna testiranja u najtežim uvjetima nakon čega, sredinom godine, možemo očekivati i prve otkrivene fotografije novog super Mercedesa.

'Završetak ljetnog testiranja smatram važnim zbog dva razloga. Prvi je da razvojni tim može pokazati što je dosad postigao te možemo poduzeti još neke važne dodatne korake. Za mene osobno je to važno jer mogu još jedanput provjeriti sve ugrađene dijelove i utvrditi – da, sve ciljeve koje smo definirali smo i ostvarili. Time onda možemo zatvoriti poglavlje radnog naslova 'razvoj' i automobil može krenuti u serijsku proizvodnju', rekao je Volker Mornhinweg, direktor AMG-a. Iz sunčane Amerike prototip je otišao u ekstremno drugačije uvjete – na snijeg i led. A testirati u ovim uvjetima svakako je zabavno. Driftanje, driftanje i opet driftanje – možemo samo zamisliti što bi neki dali da budu na mjestu ovog test vozača.

Nakon cjelodnevnog testiranja i dresiranja skoro 600 konja, umorni vozač dolazi u garažu gdje inženjeri kopiraju sve zabilježene podatke dok im vozač prenosi svoje dojmove. Uz silnu, iznimno naprednu elektroniku, čovjek je još uvijek najmjerodavniji ispitni instrument. Ispitivanje čvrstoće karoserije i svih ostalih dijelova vrši se na posebnom ispitnom aparatu. Pojava takozvanih cvrčaka u kabini, odnosno škripa i cviljenje, ovdje nisu opcija. Ista je stvar i s motorom. On se testira pod punim opterećenjem i to kada je priključen na diferencijal i na serijski ispuh.

Sedambrzinski mjenjač

Riječ je o 6,3 litrenom V8, poznatom iz aktualnih AMG modela. No za SLS je osmerocilindraš posebno dorađen. Ovdje je 571 konjska snaga pri 6.800 okretaja u minuti. Najveći okretni moment iznosi 650 Nm. U AMG-u najavljuju kako je V8 'optimiziran za okretaje', dakle, gušt ga je voziti i tjerati u visoke okretaje. Uz opsežne preinake tu je i takozvano 'suho' podmazivanje koje omogućuju kompaktniju strukturu i bolje pozicioniranje u samom automobilu. Mjenjač je sedam brzinski, s dva kvačila. Riječ je o 'transaxle' kutiji smještenoj direktno na stražnjoj osovini. Automobil je težak 1.620 kilograma, šasija i karoserija su od aluminija, a ubrzanje od 0-100 km/h traje 3,8 sekundi. Najveća brzina je respektabilnih 315 km/h.

Novi će se Gullwing premijerno predstaviti na jesen na auto salonu u Frankfurtu, a prve isporuke kupcima uslijediti će u siječnju iduće godine. Sada nam samo ostaje čekati i razmišljati kako bi finalno mogao izgledati moderni Gullwing. Jer original je nemoguće nadmašiti.

Emisiju Automotiv možete gledati u jutarnjem terminu na Novoj TV.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene