Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Unatoč činjenici što je Volvo odnedavno postao vlasništvo kineske kompanije Geely, i time okončao svoj životni put pod patronatom američkog Forda, Šveđani, odnosno Kinezi, ne najavljuju značajne promjene.


Barem ne zasad, tako da i dalje možemo očekivati nove Volvo modele. A među njima je trenutno najveći, odnosno najduži, S80. Nedavno je prošao kroz redizajn, kako bi se i dalje mogao nositi s potpuno novom ili, na sličan način, obnovljenom, konkurencijom. Prvenstveno se ovdje misli na njemačku trojku iz Munchena, Stutgarta i Ingolstada. Dizajn je kod velikog Šveđana sasvim dobro pogođen. Posebice usporedimo li aktualni S80 s prethodnikom, koji je djelovao prilično nezgrapno, s ogromnim stražnjim svjetlima. Sada 485 centimetara dugačak S80 izgleda prilično skladno.

Vezani članci Volvo Intellisafe – Najsigurnije putovanje automobilom Volvo Intellisafe – Najsigurnije putovanje automobilom Višnja i Zdravko Pevec (Foto: Damir Spehar/PIXSELL) Volvo pokrenuo ovrhu protiv Zdravka Peveca zbog duga za 500 kamiona

Slično je i u kabini, iako će mnogi odmah uočiti skandinavski hladnu osobnost i manjak hrabrihdizajnerskih poteza. Izuzev inventivne središnje konzole, kokpit doista djeluje pomalo siromašno. S druge strane, kvaliteti i izvedbi nema se što prigovoriti. Uz redizajn, Šveđani su predstavili i novi dizelski motor. Riječ je o poznatom petero-cilindarskom D5 motoru koji, po novome, razvija 205 konja. Umjesto samo jedne turbine, ovdje su sada dvije.

Uz reduciranu buku, smanjena je i potrošnja. Nama je u prosjeku trošio vrlo dobrih 8,5 litara, no ipak nedovoljno za bolju eko ocjenu. Očekivano, u vožnji se S80 ponaša poput udobnog vlaka. Ovjes je dobro izbalansiran no nikako ne preporučujemo opremanje ovakve limuzine 18 inčnim gumama sa sportski niskim profilom - 245/45. Niski je profil idealan za dobru cestu, odnosno autocestu, no prva vožnja u gradu je dovoljna da shvatite kako ove gume, u ovom slučaju, nemaju smisla. puštenu, odnosno sigurnu vožnju zato jamče vrhunski 'safety' sustavi. Patent BLIS je odgovoran za mrtve kutove, upozoravajući vozača svjetlosnim signalom. Tu je i sustav koji motri budnost vozača, a adaptivni tempomat ima i funkciju upozorenja te samostalnog kočenja, ukoliko postoji opasnost naleta na drugo vozilo.

Impresivno, a takva je i cijena. 446 tisuća kuna je svota koja može privući tek mali broj dovoljno bogate publike. Uz to, tu je i izuzetno snažna njemačka konkurencija koja, nije to nikakva tajna, lakše privlači dobro potkovane kupce. Zaključno, S 80 je dobra luksuzna limuzina, ali ipak nedovoljno dobra da ugrozi njemačko trojstvo. Ukoliko se baš ne volite razmetati imetkom, onda je ovo krstarica za vas.

Emisiju Automotiv možete gledati u njedjeljnom jutarnjem terminu na programu Nove TV.