Barem ne zasad, tako da i dalje možemo očekivati nove Volvo modele. A među njima je trenutno najveći, odnosno najduži, S80. Nedavno je prošao kroz redizajn, kako bi se i dalje mogao nositi s potpuno novom ili, na sličan način, obnovljenom, konkurencijom. Prvenstveno se ovdje misli na njemačku trojku iz Munchena, Stutgarta i Ingolstada. Dizajn je kod velikog Šveđana sasvim dobro pogođen. Posebice usporedimo li aktualni S80 s prethodnikom, koji je djelovao prilično nezgrapno, s ogromnim stražnjim svjetlima. Sada 485 centimetara dugačak S80 izgleda prilično skladno.
Fordo
Pogledajte što je Iran učinio prije izraelskog napada
Rat na Bliskom istoku
Ubijen prvi savjetnik iranskog ajatolaha, Izrael poručio: "Teheran će gorjeti"
Doznaje Dnevnik Nove TV
Glavni istražitelj otkrio detalje užasa na Markuševcu: Ubojica je čekao u garaži, a onda je prišao vozilu...
Slično je i u kabini, iako će mnogi odmah uočiti skandinavski hladnu osobnost i manjak hrabrihdizajnerskih poteza. Izuzev inventivne središnje konzole, kokpit doista djeluje pomalo siromašno. S druge strane, kvaliteti i izvedbi nema se što prigovoriti. Uz redizajn, Šveđani su predstavili i novi dizelski motor. Riječ je o poznatom petero-cilindarskom D5 motoru koji, po novome, razvija 205 konja. Umjesto samo jedne turbine, ovdje su sada dvije.
Uz reduciranu buku, smanjena je i potrošnja. Nama je u prosjeku trošio vrlo dobrih 8,5 litara, no ipak nedovoljno za bolju eko ocjenu. Očekivano, u vožnji se S80 ponaša poput udobnog vlaka. Ovjes je dobro izbalansiran no nikako ne preporučujemo opremanje ovakve limuzine 18 inčnim gumama sa sportski niskim profilom - 245/45. Niski je profil idealan za dobru cestu, odnosno autocestu, no prva vožnja u gradu je dovoljna da shvatite kako ove gume, u ovom slučaju, nemaju smisla. puštenu, odnosno sigurnu vožnju zato jamče vrhunski 'safety' sustavi. Patent BLIS je odgovoran za mrtve kutove, upozoravajući vozača svjetlosnim signalom. Tu je i sustav koji motri budnost vozača, a adaptivni tempomat ima i funkciju upozorenja te samostalnog kočenja, ukoliko postoji opasnost naleta na drugo vozilo.
Impresivno, a takva je i cijena. 446 tisuća kuna je svota koja može privući tek mali broj dovoljno bogate publike. Uz to, tu je i izuzetno snažna njemačka konkurencija koja, nije to nikakva tajna, lakše privlači dobro potkovane kupce. Zaključno, S 80 je dobra luksuzna limuzina, ali ipak nedovoljno dobra da ugrozi njemačko trojstvo. Ukoliko se baš ne volite razmetati imetkom, onda je ovo krstarica za vas.
Emisiju Automotiv možete gledati u njedjeljnom jutarnjem terminu na programu Nove TV.