Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Ford Focus RS

Kompromis agresivnosti i svakodnevne upotrebljivosti

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Danas je lako naći proizvođača koji u svom programu nudi sportski model s oznakom RS. Prvi Ford, s ta dva slova na karoseriji, izbačen je na tržište u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, a Focus je i u drugoj, aktualnoj generaciji napokon dobio svoju RS verziju.

Vanjštinom RS odaje što od njega možete očekivati, a dizajneri su našli fini kompromis između agresivnosti i svakodnevne upotrebljivosti. Sportski karakter je naglašen spojlerima, pragovima, zadnjim difuzorom i s dvije prilično široke ispušne cijevi. U unutrašnjosti oduševljavaju školjkasta sportska sjedala njemačkog specijalista Recaro i tipične RS značajke, uključujući i plavi prošiv na upravljaču. Sa 305 konja RS je najsnažniji serijski Ford ikad proizveden u Europi. Zbog tolike snage mnogi su očekivali da će novi RS imati pogon na sve kotače, ali je Ford od toga odustao. Kao razlozi odustajanja navedeni su povećana težina, i još bitnije, viša cijena. Ovako su dobili jednu od najjeftinijih konjskih snaga među sportskim automobilima.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Nova izvedba ST-a Ford predstavio osvježeni Focus ST Slika nije dostupna Mali crossover budućnosti Ford Vertrek koncept

Pet cilindrični motor je preuzet iz ST-a i temeljito je dorađen. Nove su bregaste osovine, klipovi, prstenovi, ojačani su ležajevi radilice i košuljice cilindara. Sve je to napravljeno kako bi se izdržala veća opterećenja zbog povećanog tlaka turbopunjača, sa 0.7 na 1.4 bara, odnosno povećane snage. Do 100 km/h RS ubrzava za svega 5.9 sekundi. Okretni moment sada iznosi 440 Nm, a iznad 400 se zadržava na području od skoro 3.000 okretaja, što je velik raspon iskoristivog momenta za jedan sportski model. Toliki okretni moment na prednjoj osovini obično znači da vam pri ubrzanju smetaju trzaji na upravljaču, ali je Ford kod novog RS-a uspio riješiti taj problem.

Prednji ovjes je dobio dodatne nosače na kraju McPherson opružnih nogu, kojima se smanjuje negativan utjecaj pogona na upravljanje i ležanje automobila. Preciznijem upravljanju i boljem ubrzavanju iz zavoja doprinosi i 35 postotni samoblokirajući diferencijal. Zahvaljujući svemu tome, RS se po suhom ne mora skrivati pred konkurencijom slične snage s pogonom na sve kotače, koja je znatno skuplja, a svoje prednosti može iskoristiti samo pri lošim vremenskim uvjetima. Ford je još jednom uspio opravdati RS značku na svojim modelima. Napravili su izuzetan sportski kompakt, koji je ipak ostao i upotrebljiv svakodnevni automobil. I bacili rukavicu konkurenciji.

Emisiju Automotiv pogledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene