Obavijesti Video Pretražite Navigacija
TEST

Hyundai i10 ostaje u vrhu najmanjeg segmenta!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Budući da je najmanji model korejskog proizvođača dobro prihvaćen na europskom tržištu, redizajnom je dobio samo suptilne promjene

Nitko nam ne može zamjeriti kada kažemo da je Hyundai i10 možda i najbolji član A segmenta, no zasigurno će svi tražiti da tu tvrdnju čvrsto argumentiramo.
Za nas lagan zadatak, stoga možemo odmah započeti.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna SERVISNI SAVJETNIK TOP 10 najjeftinijih novih automobila koje možete kupiti odmah! Slika nije dostupna PETROLIST Nemoguća usporedba – kojeg bi stari Porsche više volio, Macana ili Cayennea?

Dizajnerski dio priče Korejci su odradili odlično. 2013. kada je izbačena druga generacija modela i10, primijećen je velik napredak u odnosu na prethodnika.
Široki branici sprijeda i straga učinili su ga vizualno većim nego što jest, bočne linije s crnom letvicom agresivnijim, a C stup u obliku slova Z pravim gradskim šminkerom.

Hyundai je svjestan dobro obavljenog posla pa je redizajn odlučio zadržati u okvirima suptilnosti. Sprijeda su LED svjetla prebačena na gornji dio branika i umjesto trake poprimila su okrugli oblik, jednako kao i stražnje maglenke.

U unutrašnjosti su također zadržani jednaki elementi kao i kod izvorne verzije.
Drugim riječima, u našem i10 s najvišom razinom opreme Premium Navi mogli su se naći kožni upravljač i ručica mjenjača, tempomat i tipke za kontrolu tempomata, audio sustava i bluetootha na upravljaču.

Dakako, na središnjem stupu nalazi se 7'' zaslon osjetljiv na dodir koji bi jednostavnim i brzim načinom rada te grafičkom izvedbom mogao biti uzor mnogo skupljim automobilima.

Premium Navi oprema, logično, dolazi i s navigacijskim sustavom koji omogućuje prenošenje ažurnih prometnih informacija uživo. Pet plus za Hyundai!

Ipak, jedna stavka začuđuje, a to je nedostatak automatskog klimatizacijskog uređaja. Kada smo prije nekoliko godina testirali originalnu verziju 2. generacije, testni model je bio opremljen automatskom klimom, no sada je na popisu opreme nema.

Što se tiče praktičnosti, Hyundaiju i10 to je još jedna vrlina. U prednjim vratima ima mjesta za bocu od jedne litre, a straga od 0,5 l, pretinac za rukavice također je solidne veličine, a i između sjedala se nalaze dva držača za čaše ili boce.
Ispod tipki za upravljanje klimom nalazi se pokriveni pretinac u koji se može odložiti mobitel i priključiti USB stick.

No kako to sve izgleda kada u putnički prostor trebaju stati četiri muškarca prosječne građe? i10 s time nema problema. I sprijeda i straga ima dovoljno prostora da bi se i putnici viši od 180 cm ugodno smjestili te bez neugode prešli veći broj kilometara, osim ako se radi o grbavim zavojitim cestama, na kojima je stražnji ovjes zbog malog međuosovinskog razmaka skakutav.

Ukoliko se na jednakom komadu prometnice vozač nađe sam ili eventualno sa suvozačem, maleni korejski šminker počastit će ga solidnim voznim osobinama uz nešto tuplji upravljač.

Testni model ispod poklopca motora skrivao je 1,2-litreni atmosferski benzinac s 87 KS i 120 Nm okretnog momenta raspoloživih od 4.000 o/min.
U urbanim sredinama dovoljno je živahan za brže prestrojavanje, ali i štedljiv (6-6,5 l/100 km). Uz to u suradnji s preciznim i čvrsto izrađenim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, gradske gužve čini ugodnijima.

Iako se radi o najmanjoj klasi automobila, koja će se rijetko naći na autocesti, isprobali smo ga i u takvim uvjetima, gdje se do 130 km/h pokazao prihvatljivim za vožnju, a iznad toga traga za 6. brzinom i troši 1,5 l više.
Valja istaknuti kako je zvučna izolacija na zavidno visokoj razini te je čak i pri takvim brzinama moguće voditi razgovor bez nadvikivanja.

Na početku teksta smo rekli da ćemo argumentirati zašto je Hyundai i10 možda i najbolji predstavnik A segmenta, a to smo učinili ne spomenuvši još tri stavke koje mu idu u prilog.

1. Veličina prtljažnika je s 252 l obujma najveća u klasi (VW Up! 251 l, Mitsubishi Space Star 209 l, Opel Karl 195 l, Toyota Aygo i Citroën C1 168 l).

2. Već u ulaznoj opremi dolazi s ESP-om, sustavom nadzora tlaka u gumama, automatskim zaključavanjem vrata u vožnji, vozačkim sjedalom podesivim po visini, klimom, ISO fixom i USB priključkom.

3. S početnom cijenom od 72.990 kuna jedan je od najjeftinijih modela na tržištu, a u testnoj Premium Navi opremi koja stoji 89.990 kuna, konkurentima ili nedostaje opreme ili je za jednaku razinu potrebno platiti više.

Svime navedenim Hyundai i10 je uistinu u samom vrhu klase, a ne bismo pogriješili kada bismo rekli i najbolja kupnja.

Tehnički podaci
Hyundai i10 1.25 MPi Premium Navi

Motor: benzinski, četiri cilindra, atmosferski Obujam: 1.248 cm3 Snaga: 64 kW (87 KS) pri 6.000 o/min Najveći okretni moment: 120 Nm pri 4.000 o/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: pet stupanjski, ručniSpremnik goriva: 40 l Dimenzije: D/Š/V 3.665x1.660x1.500 mm Prtljažnik: 252-1.046 l Ubrzanje: 0–100 km/h 12,3 s Najveća brzina: 171 km/h Potrošnja: 6,2 l/100 km CO2: 114 g/km Cijena: 89.990 kuna (+ metalik boja 1.990 kn (+ PPMV))

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene