Mladi uz ručak uglavnom piju vodu iz slavine ili voćni sok, a kad su vani neko piće s okusom cole. Takva pića najpopularnija su i pri večernjim izlascima, a sljede ih ostala gazirana pića i voćni sokovi. Najmanje piju instant kave i ledeni čaj. U protekla tri mjeseca pivo je pilo šest posto mladih od 11 do 13 godina i 65 posto od 20 do 24 godine, rezultati su to istraživanja 'Planet teenager' agencije GfK.
Pročitajte i ovo
Prva na listi
INFOGRAFIKA Hrvatska je neslavni rekorder: Ovo je podatak koji baš zabrinjava
Težak život
FOTO "Neće biti mladih čak ni da nose mrtve": Masovno odlaze, sela ostaju bez života, bi li Hrvatska mogla biti njihov dom?
Iznad prosjeka EU
Nove opasne ovisnosti kod mladih: "Djevojke to rade češće, 2019. je bilo zanemarivo, sad 38 posto"
Očevid u tijeku
Teška prometna nesreća: Automobil podletio pod tegljač, jedna osoba poginula
Vozači, oprez!
ADAC objavio što nikad ne smijete imati u automobilu: Policija vas može kazniti i s 10.000 eura
Mladi imaju veliku moć kao potrošači i znaju što žele. Tako ih većina voli jesti, ali pri tome nastoje ne pretjerivati s hranom. Ta pojava učestalija je s odrastanjem, što su stariji češće sami kupuju hranu.
Za 'fast food' kao najdražu hranu izjasnilo se čak 50 posto najmlađe dobne skupine (11-13 godina), dok među starijima taj broj opada.
S porastom dobi raste i broj onih koji ponekad paze na količinu kalorija u hrani kao i onih koji su često na dijeti, a u mladoj populaciji takve osobe čine 15-ak posto.
Mladima je ručak glavni obrok i najčašće ga konzumiraju kod kuće, a sastoji se od juhe i mesa ili ribe i priloga. Često se jede tjestenina i riža.
Istraživanje je pokazalo da su mladi od 11 do 24 godine značajan faktor odlučivanja prilikom kupnje jer ako već nisu izravni kupci onda u kupnji utječu na svoje roditelje.
Najmlađi ispitanici imaju najveći utjecaj pri kupovini slatkiša, grickalica, jogurta, pudinga, namaza i bezalkoholnih pića. Istodobno,
Njih tek 23 posto ima utjecaj na kupovinu TV-a, DVD-a i ostalih tehničkih uređaja.
Istraživanje je pokazalo da mladi izrazito mnogo konzumiraju medije. Televiziju prate u najvećoj mjeri i s najvećom pozornošću, a što su mlađi, češće je gledaju.
Dnevne novine 47 posto mladih od 11 do 13 godina prolista bar jednom tjedno, 45 posto od 20 do 24 godine čita ih svaki dan, a internetsku vezu ima ih približno 60 posto.
Što se tiče reklama, najviše ih gledaju na televizoru te na plakatima i u novinama. Mladima je, pokazuje istraživanje najvažnije da su reklame zabavne, originalne i informativne.
Prikazani podaci izvod su iz kompleksnog istraživanja javnog mnijenja na reprezentativnom uzorku od 1500 stanovnika Hrvatske u dobi od 11 do 24 godine.