Preliminarna analiza

Astronomi objavili kako je izgledao meteor koji je eksplodirao iznad Hrvatske, jurio je brzinom većom od - 20 km u sekundi!

Iz Hrvatskog astronomskog saveza stigli su prvi podaci preliminarne analize pada meteora. Neki od podataka koji su objavljeni ne ostavljaju nikog ravnodušnim.

Koordinator Hrvatske meteorske mreže Damir Šegon je iz dosad prikupljenih podataka o padu meteora sastavio preliminarno izvješće.

Pročitajte i ovo Izgaranje meteora - 2 gorio na nebu U potrazi za meteorom koji je pao u subotu: Komadi svemirskog tijela mogli bi biti jako vrijedni, ali za nalaznika nema dobrih vijesti Slika nije dostupna SJAJAN POPUT MLADOG MJESECA Meteor iznad Zadra uznemirio građane: Ne pripada niti jednom poznatom meteorskom roju

NASA - Centar za mala tijela priopćio je da je do proleta meteora došlo 28. veljače u 10:30:34 po lokalnom vremenu.

Procijenjena energija meteora bila je 0,34 kT, a procijenjena brzina kojom se kretao veća od 20 km/s.

Procijenjena masa meteora bila je 5.5 t, a procijenjena veličina 1.5 m.

Rezultati IMO Fireball reporta - zabilježeno je 70 očevidaca iz Hrvatske, Italije, Mađarske i Slovenije, mnoštvo snimaka, za sada četiri videa, a putanja ukazuje na završetak leta u Sloveniji.

"Za precizniju analizu potrebna je kalibracija videozapisa i statičkih snimaka (snimak istog dijela neba istim uređajem noću, i to tako da se na snimci vidi što više zvijezda). U kontaktu smo sa slovenskim astronomima koji se organiziraju u smislu analize njima dostupnih podataka i razmatraju mogućnost postojanja meteorita, po čemu će vjerojatno organizirati potragu.

Prema višegodišnjem iskustvu, od ovako brzih meteora ne ostaju krupniji meteoriti već sav materijal 'izgori' u atmosferi. Moguće je međutim da sitniji komadi veličine do desetak grama prežive eksploziju te se rasprše na širem području. Ukoliko dođemo do dodatnih informacija, napravit ćemo precizniju analizu u suradnji sa slovenskim kolegama.", priopćeno je iz Hrvatskog astronomskog saveza.