ASTRONOMI ŠOKIRANI

'Ovo do sada nismo vidjeli u našem solarnom sustavu'

Pluton je zasigurno jedan od misterioznijih, konfuznih svjetova o kojem što više saznajemo, sve manje ga možemo svrstati u neku od postojećih klasifikacija svemirskih objekata.

2006. godine Međunarodna astronomska organizacija odlučila je Pluton maknuti s liste planeta naše galaksije te je preimenovan u patuljasti planet. Ova odluka je logična ukoliko uzmemo u obzir njegovu veličinu u usporedbi s ostalim patuljastim planetima našeg solarnog sustava.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna NASA objavila Sve je više dokaza da se ispod površine Plutona krije ogroman ocean Slika nije dostupna New Horizons NASA OPET ZA POVIJEST Prelet pored Plutona, veći je nego što se mislilo!

Ljudi su bili zbunjeni ovom odlukom Međunarodne astronomske organizacije, neki su čak i prosvjedovali protiv ovakve odluke, no s vremenom su prihvatili zaključak da Pluton nije pravi planet. Sve dok NASA nije 2015. godine poslala u svemir sondu koja se vratila na Zemlju s pregršt novih podataka o ovom planetu. Prema dijelu podataka koje je sonda prikupila, ponovno je otvorena rasprava oko klasifikacija Plutona kao i oko ostalih nebeskih objekata.

Nova studija je pokazala da Plutonova atmosfera nije u interakciji sa solarnim vjetrom na način na koji bi trebala. Solarni vjetar čini potok nabijenih čestica prosutih iz Sunca te pušu kroz prostor i do 100 milijuna milja na sat. Kada solarni vjetrovi udare u nešto manje objekte, poput kometa, dogodi se blagi pad u brzini. Kad pogode planetu, gotovo da se u potpunosti zaustave te bivaju preusmjereni.

Znanstvenici su očekivali da će Plutonova interakcija sa solarnim vjetrom dati rezultate poput onih kada se sudare s kometom, no, prema novim podacima, Pluton bi mogao biti više od patuljastog planeta. On sa solarnim vjetrovima reagira kao objekt između kometa i pravog planeta, sugerirajući da nam je potrebna nova klasifikacija.

'Ovo je tip klasifikacije kakvu do sada nismo vidjeli u našem solarnom sustavu. Rezultati su zapanjujući', rekao je vodeći autor studije, David McComas.

No ne slažu se svi s ovim astronomom. Astrofizičar Neil deGrasse Tyson na svojem je Twitter profilu objavio kako ovakvo otkriće ne iznenađuje.

'Više od polovice njegove strukture čini led, stoga nitko ne bi trebao biti zbunjen činjenicom da Pluton dijeli karakteristike s kometom', napisao je deGrasse Tyson.

Izgleda kako će nam biti potrebno još podataka i još više istraživanja i ekspedicija prije nego stavimo točku na i pri klasifikaciji objekata u našem solarnom sustavu.

'Još jednom smo se našli na nepoznatom mjestu otkrivajući sasvim nove oblike unutar naše galaksije', kazao je istraživač New Horizons-a, Alan Stern.