Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Sto milijardi je previše?

Mislite li da je vrijednost Facebooka prenapuhana?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Facebook je u 2011. ostvario manje od 4 milijarde dolara prihoda te je pitanje može li njegova zarada u budućnosti opravdati vrijednost od sto milijardi dolara na koliko je trenutno (neslužbeno) procijenjen

Mark Zuckerberg napokon je predao dokumente za izlazak Facebooka na burzu te će sljedećih nekoliko mjeseci brojni stručnjaci i analitičari nagađati kolika će biti njegova vrijednost kada se njegovim dionicama počne javno trgovati.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Ispunjena očekivanja VIDEO Kapetan Picard otvorio trgovanje, cijena Twittera vrtoglavo raste Slika nije dostupna Žele prikupiti 1,8 milijardi dolara Velika očekivanja: Twitter danas izlazi na burzu!

U Wall Street Jorunalu smatraju da će ta vrijednost biti između 75 i 100 milijardi dolara, a cifra od sto milijardi spominje se i na brojnim drugim stranicama.

Predavanjem dokumentacije napokon smo doznali i neke informacije vezane uz poslovanje ove kompanije o kojima se do sada samo nagađalo pa smo tako saznali koliki je prihod ova kompanija ostvarila u prošloj godini – 3,71 milijardi dolara.

Iako se radi o velikoj cifri, neki se analitičari pitaju da li je manje od 4 milijarde dolara dovoljno da se opravda vrijednost od sto milijardi. Neki su, prema podacima o zaradi i o broju korisnika (845 milijuna), izračunali koliko svaki korisnik vrijedi ovoj društvenoj mreži i ta cifra iznosi 4,39 dolara (drugi upozoravaju da bi ta cifra mogla biti veća jer računaju broj korisnika iz sredine prošle godine).

S obzirom da će broj korisnika i dalje rasti, na stranici The Atlantic upozoravaju da, i da on dosegne tri milijarde, ako ostane ovakav omjer zarade po korisniku, tada bi Facebook u jednoj godini okrenuo malo više od 13 milijardi dolara – što je također premala cifra da bi se opravdala vrijednost od sto milijardi.

Upravo zbog ovih stvari jedno se vrijeme nagađalo kako bi se Facebook, nakon izlaska na burzu i pod pritiskom investitora, mogao početi naplaćivati (odnosno naplaćivale bi se samo neke opcije), no od toga vjerojatno neće biti ništa.

Zato, dodaju na ovoj stranici, Facebook mora povećati zaradu po korisniku, a to može napraviti na dva načina – s više oglašavanja i s više plaćanja virtualnih stvari na samom Facebooku u igrama poput Farmvillea i sličnima. U toj kompaniji računaju da će konstantno povećanje broja korisnika, zajedno s većom zaradom po korisniku, u budućnosti godišnje zaista donijeti desetke milijardi dolara ovoj kompaniji.

No, pitanje je kako će korisnici prihvatiti sve veći broj oglasa na Facebooku (uskoro oglase očekujemo i na mobitelima), ali i nove aplikacije koje će zasipati ovu društvenu mrežu brojnim (nepotrebnim) informacijama i hoće li ih zbog toga ljudi početi gasiti svoje profile (neki su to već i najavili kada Timeline postane obavezan za sve) i početi koristiti druge društvene mreže – npr. Path samo za komunikaciju s prijateljima, Tumblr za dijeljenje fotografija i videozapisa, a Pintrest za praćenje raznim stranica i slično.

Facebook bi se tako mogao naći u situaciji da će, ako želi zarađivati u skladu s (velikim) očekivanjima, morati prikazivati sve više oglasa sve većem broju korisnika, a upravo bi takvo zagušivanje Fejsa moglo dovesti do toga da dio korisnika ugasi svoje profile na ovoj društvenoj mreži.

Bit će zato zanimljivo pratiti sve novosti koje će nam Zuckerberg predstaviti prije nego što se dionicama njegove kompanije počne trgovati na burzi te vidjeti kako će se kretati cijena dionica Facebooka u budućnosti.  

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene