Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Google i neke oglašivačke kompanije koristili su poseban kod kako bi zaobišli postavke privatnosti u Safariju i na taj način pratili korisničke aktivnosti na internetu.


Poznato je da Google želi znati što više informacija o našim internetskim navikama i stranicama koje posjećujemo kako bi nam mogao plasirati što više personaliziranih oglasa koji će nas zanimati, zbog čega mnogi kritiziraju ovu kompaniju jer smatraju da previše zadire u našu privatnost.

Vezani članci Slika nije dostupna Strah u Appleu? 'Korisnici žele nešto što mi nemamo' Slika nije dostupna Iz Applea poručuju: iPhone je bolji od telefona koji rade na Androidu!

Nakon informacije koju je objavio Wall Street Journal, broj kritičara ove kompanije mogao bi se itekako povećati.

Naime, Google je do sada korisnike internetskog preglednika Safari koji dolazi instaliran na iPhoneu, iPadu i iPodu, a s njim surfaju i korisnici osobnih računala uvjeravao da, ako žele spriječiti da ih Google prati, mogu se osloniti na postavke privatnosti u Safariju.

No, ono na što Google nije upozorio korisnike jest da koristi poseban računalni kod u Safariju koji zaobilazi te postavke privatnosti i omogućava praćenje nekih korisničkih aktivnosti na internetu. Ovim se posebnim kodom nije koristio samo Google, nego i još neke oglašivačke kompanije koje su također pratile internetske stranice kojima surfaju milijuni korisnika Safarija.

U WSJ-u kažu da je ovaj kod prvo uočio istraživač sa Stanforda Jonathan Mayer, a njihov suradnik Ashkan Soltani proveo je istraživanje koje je pokazalo da su oglasi na više od dvadeset internetskih stranica s liste top sto najpopularnijih stranica instalirali ovaj kod na računala, odnosno na browser na Safariju u iPhoneu.

Ono što je još gore jest da, jednom kada je ovaj kod aktiviran, on Googleu omogućuje praćenje internetskih aktivnosti na puno većem broju stranica.

Iako u Googleu kažu da su u Wall Street Journalu pogrešno shvatili što se točno dogodilo, navodeći da su koristili 'poznatu funkcionalnost Safarija koju su omogućili korisnici ovog browsera prijavljeni na Googleove usluge', oni su odmah nakon što je ova priča izašla u javnost onemogućili sporni kod te su uklonili obavijest da korisnici mogu spriječiti praćenje putem postavka privatnosti u Safariju.

Dodaju da su sve informacije koje dobivaju na ovaj način anonimne, no ipak su priznali da nisu očekivali da će korištenje ovog koda aktivirati i oglašivačke cookije.

Glasnogovornik Ganneta, jedne od kompanija koja je također zaobišla postavke privatnosti u Safariju rekao je da je korištenje ovog koda samo bio 'ograničeni test' kako bi saznali koliko korisnika ovog web preglednika posjećuje stranice oglašivača nakon pregledanih oglasa.

Iz Applea su objavili kako trenutno rade na popravku ovog propusta te je ovo već drugi skandal oko postavki privatnosti na Appleovim uređajima – osim što Google i oglašivači prate stranice kojima korisnici Safarija surfaju, otkrilo se i da neke aplikacije 'kradu' sve podatke iz adresara iPhonea te ih pohranjuju na servere bez znanja korisnika.