Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Dobar san i naspavanost jedan su od ključeva i garancije da vam jutro ne počinje loše, no nije nam uvijek jasno zašto se ne možemo dobro naspavati, kad nas muči nesanica. Evo objašnjenja.


Kako utjecati na to da bolje spavate i budite se manje umorni, formula je koju bi zasigurno svi htjeli znati, no ponekad na nesanicu ne možete utjecati kontrolom, a ponekad je potrebno promijeniti samo najmanju stvar i problem je riješen.

Vezani članci Slika nije dostupna Ne žrtvujte osam sati spavanja ni za što: Nedostatak sna vas može ubiti Slika nije dostupna Umorila ju je potraga za muškarcem iz snova: Ljubavi gladna gospođa zaspala usred emisije

>> Željeli biste kontrolirati svoje snove? Moguće je!

Donosimo vam devet razloga zbog kojih se javlja nesanica i isprekidan san.

1. Duže spavanje subotom i nedjeljom

Koliko ste puta odlučili produžiti san tijekom vikenda do podne ili duže? Stručnjaci tvrde kako upravo takva odluka nije baš najbolja ideja, a kao pravi razlog navode remećenje bioritma, zbog kojeg tijelo ima osjećaj kao da je putovalo kroz vremenske zone. Nedjelja se u tom smislu pokazuje kao tvrd orah u borbi sa snom navečer i tijekom noći.

2. Pun Mjesec

Ne, ne rastu vam pojačano dlake i ne pretvarate se u vukodlaka, no lunarni ciklusi doista imaju neobičan utjecaj na čovjekov san, barem prema nekim studijama. Tako su istraživači u jednoj studiji otkrili kako ljudi tijekom noći punog mjeseca imaju manje dubokog sna, manje sna ukupno te da im je trebalo pet minuta duže da utonu u san.

3. Temperatura u sobi vam je prehladna ili prevruća

Postoji takva takva stvar kao što je idealna temperatura za spavanje, a 'čarobna' zona za san je između 15.5 i 19.5 stupnjeva Celzija, otkriva dr. Christopher Winter u svojem blogu za Huffington Post. Winter ističe kako su temperature niže od 12 stupnjeva i više od 23 stupnja vrlo nepovoljne za san.

4. Ne nosite čarape

Čak i ako vam je termostat namješten kako treba, ljudima se tijekom spavanja ekstremiteti, a pogotovo noge, više ohlade nego što je ugodno. Rješenje problema je pomalo neobično, ali radi - treba obući čarape i spavati u čarapama. Studija iz 1999. godine pokazala je kako topli dlanovi i tabani određuju koliko brzo ćete zaspati.

5. Pretiho je

Svi naravno žele mir i tišinu tijekom sna, no potraga za tim savršenstvom, može dovesti i do neželjenih posljedica. Ako vam je soba pretiha, svaki pa i najmanji zvuk postaje ometajući i remetit će vam san, barem tako tvrdi dr. Thomas Roth, direktor Centra za istraživanje poremećaja sna u bolnici Henry Ford u Detroitu. Znači, lagana muzika, zvuk prirode i slično su dobrodošli.

6. Bojite se mraka

Tijekom konferencije SLEEP iz 2012. godine i predstavljanja jednog istraživanja, ispostavilo se kako ljudi koji su se deklarirali kao oni koji loše spavaju, postaju vrlo napeti jednom kad se ugase svjetla i skaču na najmanji zvuk. Oni koji su se okarakterizirali kao dobri spavači nisu imali takvih problema. Znanstvenici su došli do zaključka kako ovi prvi imaju zapravo problem s neriješenim strahom od mraka ili aklufobije.

7. Pojeli ste odrezak za večeru

Svaka hrana ili piće koji zahtjevaju intenzivan rad vašeg tijela, a konzumirani su prije spavanja, poremetit će vam snove. Za kavu svi znaju, za čokoladu zna manje ljudi, ali za sočan odrezak prije spavanja i činjenicu da će vam poremetiti san zbog intenzivnog rada probavnog sustava, malo tko zna. Tražiti od vašeg tijela da tijekom sna prerađuje proteinima tešku hranu je igranje sa snom, stoga pripazite na te kasnovečernje zalogaje.

8. Iscrpljeni ste

Fizička iscrpljenost i pospanost nisu iste stvari i ako ste iscrpljeni, ne mora značiti da vaše tijelo želi san, iako je krevet možda jedina stvar kojoj u tim trenucima težite. Tijelo je prilikom iscrpljenosti u visokom stupnju uzbuđenosti pa je potrebno prvo se primiriti, smanjiti rad srca pa tek onda pustiti da vam prirodnim putem počne hvatati san.

9. Dijelite krevet

Dijeljenje kreveta s kućnim ljubimcem je izazivanje nevolja tijekom sna. Svaki put kad se vaš ljubimac okrene i vi ćete učiniti isto, a da ne spominjemo alergije vezane za kućne ljubimce. Generalno gledano, spavaća soba bi trebala biti zabranjena zona za njih.

No, nisu samo kućni ljubimci krivi za remećenje vašeg sna, već tome uzrok može biti i vaš partner, da li hrkanjem ili nemirnim snom s puno okretanja. Parovi 50 posto više puta imaju problema s padanjem u san od samaca, prenosi BBC. Odvojeni kreveti rješavaju taj problem, no možda otvaraju drugi, nevezan za san.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju