Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Dan sigurnijeg interneta

Ovo su vaše priče: Evo kako su vas varali

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Naše čitatelje pozvali smo da s nama podijele svoja iskustva s prevarama. Plaćali su mobitele i dijelove za automobile koje nisu dobili, kupovali slike koje ni danas nemaju…

'Potaknuta pričom o Stjepanu, odlučila sam vam pisati o sličnoj prevari koja se meni nedavno dogodila', poslala nam je svoju priču jedna studentica, nakon što je pročitala što se dogodilo Stjepanu Nikoliću koji je putem interneta kupio iPhone koji nikad nije dobio.

Pročitajte i ovo Ilustracija Ostala bez ušteđevine Desetke tisuća eura žena je predala lažnoj bankarici koja joj je došla na vrata Ilustracija (Foto: Thinkstock) Policija savjetuje Mislio je da dogovara posao stoljeća, ali nije bilo tako: Još dugo pamtit će taj dan

Kupio mobitel, a dobio ništa: Jeste li i sami bili žrtva prevare na internetu?

Novac zarađen preko Student servisa odlučila je potrošiti na mobitel. Na jednom portalu za oglašavanje pronašla je korišteni iPhone za 2000 kuna. Prodavač je, ako je vjerovati oglasu, u to vrijeme bio u Londonu i napisao da se u u Hrvatsku vraća 6. siječnja, ali ne preko Zagreba gdje bi se mogli naći, nego preko Trsta.

Iako skeptična, studentica je odlučila popričati s njim. Tijekom razgovora stekla je dojam da se radi o poštenom čovjeku. Po dogovoru, mobitel je preuzela pouzećem 11.siječnja.

Bila je blizu odustajanja jer nije smjela otvoriti i provjeriti paket. 'Ali nisam mu htjela stvoriti dodatan trošak kad je već sav susretljiv i pristojan. Preuzela sam paket i platila 2130 kuna', prisjetila se djevojka koju je uskoro dočekalo iznenađenje - neugodno. U kutiji je bio stariji model Sony mobitela u iPhone kutiji.

Dvojica Zadrana hakirali Facebook profile i prevarama se domogli 12.000 kuna

Prevaranta je zvala, ali nije se javljao. Tek kada mu je poslala SMS da sve planira prijaviti policiji javio se uz tvrdnju da je njegova majka zapakirala krivi mobitel i da sve vrati o njegovom trošku. U policiju su joj rekli da ne mogu ništa jer vrijednost nije prelazila 2000 kuna,a onda savjetovali i da vrati pkaet 'jer njima je izgledalo kao da čovjek nema prevarnu namjeru', tvrdi djevojka.

Mobitel mu je poslala, ali pošiljku nije preuzeo, a njegova majka djevojci je telefonski objasnila da prvi put čuje za mobitel. 'Potrošila sam preko 2200 kuna za mobitel koji sam prodala za 300 kuna, s tim da sam dodatno morala kupiti punjač', ogorčena je djevojka.

Naručila i platila sliku koju još čeka

Slično se vjerojatno osjećala i Željka koju je, kako tvrdi, prevario jedan online shopping klub. Prije više od pet mjeseci putem internetske stranice naručila je sliku koju je odmah i platila oko 300 kuna. Rok za dostavu bio je dva do pet tjedana, ali nije ispoštovan ni nakon šest tjedana, kada je odlučila poslati upit i provjeriti što je s njenom narudžbom. Odgovorili su joj, kaže, kako je došlo do problema s isporukom i da će slika doći sredinom ili krajem studenog.

Nije stigla ni tada, a onda je dobila odgovor da će pošiljka stići sredinom prosinca. 'Na to sam im rekla kako ju neću moći preuzeti u tom terminu i zatražila povrat novca', kaže Željka. Novac nije dobila ni nakon, kako su joj rekli, zakonskog roka od 30 dana i, iako su joj govorili da će ga dobiti natrag, novac nije stizao. Željka pretpostavlja da se vode time da im nitko ne može ništa zbog cijene slike, odnosno iznosa koji se ne smatra krađom.

Kupio dijelove za automobil, firma propala

Nakon članka o prevari putem interneta javila nam se i Gordana čije je brat putem oglasa na jednom portalu za oglašavanje odlučio kupiti pločice i disk za svoj automobil. Kako tvrtka s kojom je dogovorio posao nije imala disk na skladištu, morali su ga naručiti, a on, kako su se dogovorili, uplatiti 350 kuna, odnosno dio iznosa, i čekati da stigne. Rekli su mu, kaže Gordana, da će ga skupa s pločicama poslati na njegovu adresu, ali to se do danas nije dogodilo. Naime, krajem siječnja tvrtka je propala i ugašeni su svi telefoni, a na adresi u Zagrebu gdje je trgovina bila prijavljena više nema ničega, kao ni na adresi na koju je izvršena uplata. Vlasnici tvrtke su odselili. 'Ne možemo stupiti u kontakt s njima. Ne radi se o velikom iznosu pa se i može progledati kroz prste, ali ako je ovakvih prevara bilo više, onda se tu radi o velikim iznosima', kaže Gordana koja slučaj planira prijaviti Državnom inspektoratu i Udruzi Potrošač.

Samo mali dio lažnih oglasa

Ove tri priče samo su mali djelić prevara putem oglasa koji se objavljuju na internetu. Zato ih uvijek dobro provjerite prije nego se odlučite na suradnju. Najsigurnija opcija svakako je kupnja novog proizvoda, ali ako se ipak odlučite za oglas odustanite od takve kupnje ako vam se učini sumnjivom. Prevaru, kao i sumnju na prevaru prijavite policiji. Vaš novac možda nećete dobiti natrag, ali možete pomoći drugima da izbjegnu situaciju u kojoj ste se vi našli.

Posebno treba paziti na sigurnost djece

U utorak je obilježen Dan sigurnijeg interneta, mreže koju mnogi uzimaju zdravo za gotovo. Ako inače ne obraćate pažnju na to, možda je vrijeme da dobro razmislite o vašoj sigurnosti i opasnostima koje vam prijete. Za početak, pažljivo kupujte i ne dijelite vaše osobne podatke.


U Hrvatskoj se ovaj dan obilježava već desetu godinu za redom. Ovogodišnja tema bila je 'Stvorimo bolji internet zajedno' kojom se željelo potaknuti na zajedničku odgovornost u poticanju pozitivnih i uklanjanju negativnih strana interneta. Posebnu pažnju treba obratiti na djecu za koju se treba osigurati primjerene online sadržaje.

Zabrana korištenja interneta nije rješenje, poruka je PU ličko-senjske. Bitno je stvoriti pravila i naučiti djecu kako se kretati u virtualnom svijetu, kao što ste ih ranije naučili kako se kretati u gradskom prometu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene