Najveći izazov za čovječanstvo

Potpisana Deklaracija: 'Izbrisati će život na Zamlji ako ne uložimo više napora'

Više od stotinu stručnjaka donijelo je Deklaraciju u kojoj pozivaju na rješavanje najvećeg izazova pred kojim se čovječanstvo nalazi i spašavanje života na Zemlji u budućnosti.

Asteroidi bi mogli izbrisati čovječanstvo i svaki život na Zemlji ukoliko se ne poduzme više napora kako bi ih se pratilo i uništilo, upozorili su znanstvenici i astronomi tijekom skupa u londonskom Muzeju znanosti, piše Telegraph.

Pročitajte i ovo Rekordan broj periski Fantastična vijest Izvanredno otkriće! U cijelom Mediteranu ih nema niti 10, a kod Poreča su ih pronašli čak 68 Slika nije dostupna Znanstvenici zabrinuti Evo koliko je asteroida prošlo pokraj Zemlje u samo tjedan dana!

Među stotinu stručnjaka našli su se lord Martin Rees, kraljevski astronom, Brian Cox i Richard Dawkins. Oni su pozvali na stvaranje velikog sustava otkrivanja asteroida kako bi se spriječio scenarij sudnjeg dana.

Povodom toga znanstvenici su donijeli Deklaraciju u kojoj pozivaju na rješavanje najvećeg izazova pred kojim se čovječanstvo nalazi i spašavanje života na Zemlji u budućnosti. U Deklaraciji se pozivaju vlade diljem svijeta da iskoriste svu tehnologiju koju imaju prema praćenju asteroida u blizini Zemlje.

'Naši preci bili su u pravu kad su vjerovali da nebesa i astronomska tijela utječu na život na Zemlji - samo ne na način na koji su oni zamišljali. Ponekad se ta nebeska tijela zabiju u Zemlju. Zato naša misija mora postati pronalazak asteroida prije nego što oni pronađu nas', kazao je lord Rees.

NASA: Zemlji prijeti 400 kataklizmi

Deklaraciju su potpisali znanstvenici, fizičari, umjetnici, astronauti i poslovnjaci iz 30 zemalja.
Već postoje sustavi kojima se prate veći asteroidi, ali posljednja istraživanja otkrila su da bi i oni puno manji bili dovoljni za razarajući učinak na Zemlji.

'NASA radi jako dobar posao u praćenju velikih objekata, onih koji bi mogli uništiti čitavu ljudsku rasu. Ali problem su oni koji će uništiti jedan grad ili pogoditi ekonomiju na nekoliko stotina godina', kazao je Ed Lu, astronaut koji je u tri navrata bio an ISS-u.

Dr. Brian May, gitarist Queena i astrofizičar, također je podržao plan. 'Što više naučimo o udaru asteroida, postaje sve jasnije da ljudska rasa živi na posuđenom vremenu. Trenutno smo svjesni manje od jedan posto objekata usporedivih s onim koji je udario u Tungusku i nitko ne zna kad će udariti sljedeći. A dovoljan je samo jedan', poručio je.