Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prosječna pravila privatnosti i korištenja imaju oko 2.500 riječi te, kada bismo pročitali pravila na svim stranicama kojima se služimo, trebalo bi nam nevjerojatnih 76 radnih dana


Mnogi internetski korisnici imaju problema s privatnosti osobnih podataka pri korištenju društvenih mreža, tražilica i drugih internetskih servisa te bi se mnogi iznenadili kada bi saznali koliko je informacija o njima dostupno putem interneta.

Najbolji primjer za probleme s privatnosti je Facebook koji je više puta do sada mijenjao ta pravila, a promjene pravila često su nosila i neka neugodna iznenađenja za korisnike koji su se šokirali kada su saznali da je sadržaj za koji su mislili da je privatan, dostupan svim korisnicima ove mreže na svijetu.

Pet alata koji će vratiti vašu privatnost na internetu

Iako bi mogli zaključiti da je, ako želimo biti sigurni kakva su pravila privatnosti za korištenje društvenih mreža i tražilica, potrebno samo pročitati njihova pravila korištenja, situacija nije niti blizu tako jednostavna. Naime, znanstvenici s Carnegie Mellon fakulteta u SAD-u odlučili su ispitati koliko vremena treba prosječnim internetskim korisnicima da pročitaju sva pravila privatnosti na internetskim stranicama koje posjećuju te su došli do šokantne broje – potrebno je oko 25 dana godišnje, odnosno ako gledamo radne dane i radno vrijeme od osam sati, potrebno je nevjerojatnih 76 radnih dana.

Znanstvenici su izračunali da bi Amerikanci trebali potrošiti skoro 54 milijarde sati godišnje kako bi pročitati sva pravila privatnosti na internetskim stranicama i servisima kojima se služe. Do ovih brojki istraživači su došli tako da su uzeli prosječnu dužinu pravila privatnosti top 75 internetskih stranica (koja iznosi oko 2,500 riječi), zaključili su da za čitanje svakog od pravila treba izdvojiti oko deset minuta te su tim podacima dodali i vrijeme koje je korisnicima potrebno kako bi u potpunosti razumjeli ta pravila privatnosti (s obzirom na način na koji su neka pravila pisana nekad je potrebno nekoliko puta pozorno pročitati sadržaj kako bi shvatili točno o čemu se radi).

Kako smo postali 'proizvod' Googlea i Facebooka?

Osim ovih brojki, ekipa s Carnegie Mellon fakulteta izračunala je i koliko bi, kada bi svi internetski korisnici u SAD-u zaista čitali sva ova pravila, iznosio godišnji trošak za ovu zemlju te su došli do brojke od čak 781 milijardu dolara.

Poanta ovih pravila privatnosti, kažu na Techlandu, samo je jedna – sva odgovornosti prilikom surfanja je na korisnicima jer je su kompanije 'pokrivene' s pravilima korištenja i privatnosti koje su objavljene i koje su često i sami korisnici potvrdili da su ih shvatili, pročitali i da se s njima slažu – iako ih u stvarnosti nitko ne čita. 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju