Proteklih nekoliko mjeseci velike tehnološke kompanije poput Facebooka i Googlea potrošile su milijarde dolara na akvizicije kompanija i tehnologija koje bi im trebale pomoći da i u budućnosti zadrže trenutnu dominaciju na tržištu. Njihovu 'bitku za oblikovanjem budućnosti' na CNN-u nazvali su tehnološkim hladnim ratom te su napomenuli kako Facebook i Google u posljednje vrijeme 'troše kao ludi' – obje kompanije svjesne su da će se situacija u budućnosti promijeniti i da vjerojatno više neće moći zarađivati milijarde dolara od oglašavanja na Googleovoj tražilici, odnosno Facebooku pa se već sada moraju pripremati za te promjene.
Procjene rezultata
STIGLE NOVE IZLAZNE ANKETE!
Oglasio se DIP
PRIVREMENI REZULTATI IZBORA
Lokalni izbori 2025.
Broje se glasovi: Na više biračkih mjesta intervenirala policija
Nova akvizicija: Facebook je dao dvije milijarde dolara za OVO!
Carl Howe, analitičar iz Yankee Groupa rekao je novinarima CNN-a kako Facebook danas odlično posluje, no pitanje je hoće li ova društvena mreža u budućnosti doživjeti sudbinu MySpacea te, ako se to zaista dogodi, Zuckerberg želi biti spreman. Facebook je tako potrošio milijarde dolara na Instagram i softver za prepoznavanje lica, odnosno za chat aplikaciju (kupili su WhatsApp za nevjerojatnih 19 milijardi dolara) i kompaniju koja razvija tehnologiju za virtualnu stvarnost Oculus VR.
Google je također bio vrlo aktivan te su uložili milijarde dolara u automobile bez vozača, kupili su kompaniju Nest koja razvija pametne termostate, a sve više ulažu i u robotiku. Analitičarka Laura DiDio iz kompanije ITIC komentirala je kako Google i Facebook 'igraju Monopoly u stvarnom svijetu' te se bore za najbolje i inovativne tehnologije kako bi bili korak ispred konkurencije i napominje kako je njihovim slučajevima riječ o dugoročnim investicijama koje bi im se mogle vratiti tek u daljoj budućnosti.
S obzirom da i Facebook i Google ostvaraju oko 90 posto profita od oglašavanja, jasno je u kakvim bi se problemima ove kompanije mogle naći u slučaju smanjenja prihoda od oglasa te zbog toga moraju što prije proširiti svoje poslovanje i pronaći nove načine na koje bi u budućnosti mogli zarađivati i ostvarivati velike prihode.
Evo kako Google želi promijeniti svijet!
Jedno od tržišta koje bi im u budućnosti moglo donijeti veliku zaradu jest nosiva tehnologija – Google je već predstavio svoje pametne naočale i Android Wear platformu za pametne satove, dok Zuckerberg vjeruje kako je virtualna stvarnost komunikacijska platforma budućnosti, zbog čega su i kupili Oculus.
Iako je je danas teško predvidjeti hoće li se ulaganje u ove kompanije i tehnologije isplatiti, analitičari to smatraju pametnim potezima Zuckerberga i Googleovog izvršnog direktora Larrya Pagea koji su svjesni da se nije lako održati na vrhu u tehnološkom svijetu te žele pripremiti svoje kompanije za budućnost i velike izazove koje im slijede.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook