Proteklih nekoliko mjeseci velike tehnološke kompanije poput Facebooka i Googlea potrošile su milijarde dolara na akvizicije kompanija i tehnologija koje bi im trebale pomoći da i u budućnosti zadrže trenutnu dominaciju na tržištu. Njihovu 'bitku za oblikovanjem budućnosti' na CNN-u nazvali su tehnološkim hladnim ratom te su napomenuli kako Facebook i Google u posljednje vrijeme 'troše kao ludi' – obje kompanije svjesne su da će se situacija u budućnosti promijeniti i da vjerojatno više neće moći zarađivati milijarde dolara od oglašavanja na Googleovoj tražilici, odnosno Facebooku pa se već sada moraju pripremati za te promjene.
Pročitajte i ovo
geopolitička prekretnica
Potez Kine uveo je svijet u mračno doba: "Putin i Xi objavili su novi hladni rat"
I SAD gomila oružje
Pada li nova željezna zavjesa nad Europu? NATO gomila vojne brodove kod zemlje koju stratezi smatraju najslabijom karikom saveza
Nova akvizicija: Facebook je dao dvije milijarde dolara za OVO!
Carl Howe, analitičar iz Yankee Groupa rekao je novinarima CNN-a kako Facebook danas odlično posluje, no pitanje je hoće li ova društvena mreža u budućnosti doživjeti sudbinu MySpacea te, ako se to zaista dogodi, Zuckerberg želi biti spreman. Facebook je tako potrošio milijarde dolara na Instagram i softver za prepoznavanje lica, odnosno za chat aplikaciju (kupili su WhatsApp za nevjerojatnih 19 milijardi dolara) i kompaniju koja razvija tehnologiju za virtualnu stvarnost Oculus VR.
Google je također bio vrlo aktivan te su uložili milijarde dolara u automobile bez vozača, kupili su kompaniju Nest koja razvija pametne termostate, a sve više ulažu i u robotiku. Analitičarka Laura DiDio iz kompanije ITIC komentirala je kako Google i Facebook 'igraju Monopoly u stvarnom svijetu' te se bore za najbolje i inovativne tehnologije kako bi bili korak ispred konkurencije i napominje kako je njihovim slučajevima riječ o dugoročnim investicijama koje bi im se mogle vratiti tek u daljoj budućnosti.
S obzirom da i Facebook i Google ostvaraju oko 90 posto profita od oglašavanja, jasno je u kakvim bi se problemima ove kompanije mogle naći u slučaju smanjenja prihoda od oglasa te zbog toga moraju što prije proširiti svoje poslovanje i pronaći nove načine na koje bi u budućnosti mogli zarađivati i ostvarivati velike prihode.
Evo kako Google želi promijeniti svijet!
Jedno od tržišta koje bi im u budućnosti moglo donijeti veliku zaradu jest nosiva tehnologija – Google je već predstavio svoje pametne naočale i Android Wear platformu za pametne satove, dok Zuckerberg vjeruje kako je virtualna stvarnost komunikacijska platforma budućnosti, zbog čega su i kupili Oculus.
Iako je je danas teško predvidjeti hoće li se ulaganje u ove kompanije i tehnologije isplatiti, analitičari to smatraju pametnim potezima Zuckerberga i Googleovog izvršnog direktora Larrya Pagea koji su svjesni da se nije lako održati na vrhu u tehnološkom svijetu te žele pripremiti svoje kompanije za budućnost i velike izazove koje im slijede.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook