Leti tamo gdje nitko nije letio

Povijesni trenutak: Voyager 1 je ušao u međuzvjezdani prostor!

Svemir, posljednja granica. Prva svemirska letjelica sa Zemlje napustila je prostor Sunčevog sustava i ušla je u međuzvjezdani prostor. Tamo gdje nitko prije nije bio.

Nekako odmah u ušima zvone riječi Williama Shatnera i Patricka Stewarta iz špice popularne SF serije 'Zvjezdane staze', na vijest da je NASA-ina sonda Voyager 1 napustila Sunčev sustav i ušla u međuzvjezdani prostor. Za taj pothvat bilo je potrebo punih 35 godina od lansiranja sa Zemlje.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Misija teška 671 milijun dolara NASA lansira novu sondu na Mars, evo zašto Slika nije dostupna Iz Saturnovog susjedstva Evo što je NASA otkrila na Titanu

>> Voyager je zapravo još prošle godine napustio Sunčev sustav!?

Iz NASA-e ističu kako je Voyager 1 zapravo ušao u međuzvjezdani prostor još u kolovozu prošle godine, ali to su potvrdili tek u jučer objavljenoj studiji u magazinu Science.

'Voyager je hrabro otišao tamo gdje niti jedna sonda prije njega nije te obilježio jedno od najvažnijih tehnoloških postignuća u analima znanstvene povijesti, a kako ulazi u međuzvjezdani prostor, dodaje i novo poglavlje u znanstvenim maštarijama i pustolovinama', istaknuo je NASA-in šef za znanost, John Grunsfeld.

'Možda će neke buduće istraživačke generacije sustići Voyagera, našeg prvog međuzvjezdanog poslanika i osvrnuti se na to kako je ta letjelica pomogla u izgradnji upravo njihove budućnosti', dodao je.

Sonda Voyager lansirana je u svemir 1977. godine s ciljem istraživanja Sunčeva i međuzvjezdanog prostora, odnosno proučavanja planeta Saturna, Jupitera, Urana i Neptuna. Iste je godine lansiran i Voyager 2, no on se još nalazi u Sunčevom sustavu.

Voyager 1 šalje informacije istraživačkim centrima u SAD-u, Španjolskoj i Australiji. Zadaća mu je bila da ispita udaljene planete Sunčeva sustava Jupiter, Saturn, Uran i Neptun. Ta je zadaća izvršena još 1989. godine, ali je potom usmjeren dublje u svemir, otprilike u smjeru prema središtu naše galaksije Mliječne staze.