Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Novinar The Guardiana izračunao je da Google puno više zaradi od oglašavanja na Appleovim uređajima, nego na Androidima


Apple i Google veliki su konkurenti na tržištu pametnih telefona i tableta – Android predvodi smartphone tržište, dok je Apple i dalje nedodirljiv kada su tableti u pitanju.

Vezani članci Slika nije dostupna Dolaze terminatori: Dominantna vrsta više neće biti ljudi, nego – roboti! Slika nije dostupna 'Volite Google i nemojte se brinuti o privatnosti'

No, ako je vjerovati novinaru The Guardiana, Google je proteklih godina itekako profitirao na Appleovim proizvodima te je čak zaradio više novca od mobilnog oglašavanja (oglasi na tražilici i u aplikacijama) na iOS uređajima (iPhone, iPad i iPod Touch) nego na mobilnim uređajima koji rade na Androidu.

Naime, zbog patentne tužbe koju vodi s Oracleom, Google je prvi puta morao objaviti brojke o zaradi putem oglašavanja na Androidima od 2008. do kraja 2011. godine pa smo saznali da je ta cifra manja od 550 milijuna dolara te ova kompanija na račun tih brojki Oracleu želi platiti 2,8 milijuna dolara za korištenje njihovih patenata.

Ova se zarada, kada se uzme u obzir popularnost i broj prodanih uređaja koji rade na Androidu – ukupno skoro 200 milijuna do kraja 2011. godine, čini poprilično skromnom, pogotovo kada se sjetimo da je Googleov izvršni direktor Larry Page na konferenciji tijekom listopada prošle godine objavio da je njihovo poslovanje na mobilnom tržištu povećano za 2 i pol puta u proteklih godinu dana te da je doseglo 2,5 milijardi dolara.

Dok su neki ove brojke vezivali uz zaradu od Androida, u The Guardianu napominju da je ovdje uključena i zarada od suradnje s Appleom – koji u iPhoneu, iPadu i iPodu Touch koristi Googleove mape i tražilicu u kojoj prikazuje oglase ove kompanije tako da Google zarađuje puno više novca od oglašavanja u Safariju i aplikacijama u Appleovim uređajima, nego u svojim Androidima.

Iako su brojke objavljene u ovom članku zanimljive, na mreži možemo pročitati i neke komentare kako su one izračunate preopćenito te da razlika u zaradi na Androidima i iOS uređajima nije tako velika.

Kako bi došli do točnih informacija, iz The Guardiana su zatražili komentar Googleova glasnogovornika, no iz te kompanije nisu bili raspoloženi za komentare tako da nema službene potvrde da su ove brojke vezane uz zaradu oglašavanja od Androida točne pa će nam i dalje ostati samo nagađanja i neslužbene informacije.