"Došao sam do zračne luke, ponovno provjerio da to nije Max. Prošao sam osiguranje, popio kavu. Ušao sam u avion i pomislio sam, malo je nov”, rekao je Pierson za CNN.
"Onda sam sjeo i na kartici za hitne slučajeve, u džepu sjedala, pisalo je da je to Max. Ustao sam i otišao. Stjuardesa je zatvarala ulazna vrata. Rekao sam - nisam trebao letjeti Maxom. Pitala je - što znaš o Maxu? Na što sam ja rekao - ne mogu sad ulaziti u detalje, ali nisam planirao letjeti Maxom i želim sići s aviona", ispričao je.
Pierson je imao jedinstvenu priliku iz prve ruke biti upoznat sa spomenutim zrakoplovom, koji je napravio Boeing u svojoj tvornici Renton u državi Washington.
Pročitajte i ovo
Prostote u Saboru
VIDEO "To je sad stvarno malo previše": Pala psovka za govornicom, zastupnik ne vidi ništa sporno
Kao izvršni direktor grupe za nadzor zračnih prijevoznika Foundation for Aviation Safety, služio je kao zapovjednik eskadrile među ostalim vodećim ulogama tijekom 30-godišnje karijere, nakon čega je uslijedilo 10 godina u Boeingu – uključujući tri godine kao viši menadžer u proizvodnoj podršci u Rentonu, radeći na projektu 737 Max prije lansiranja.
On je samo jedan od brojnih putnika koji se ne žele ukrcati u zrakoplov koji je bio uzrok dviju smrtonosnih nesreća, kao i incidenta 5. siječnja u kojem je dio trupa zrakoplova Alaska Airlinesa eksplodirao u zraku.
Pročitajte i ovo
Izborna matematika
Izbori su sve bliže: Znate li što je točkasta koalicija?
Pročitajte i ovo
Grad Zagreb
Tomašević komentirao najavu o raspuštanju Sabora: "Što prije izbori, to bolje za Hrvatsku"
Utvrđeno je da dijelu, čepu vrata, nedostaju četiri vijka koji su ga trebali držati na mjestu. Daljnja izvješća o mnogim olabavljenim vijcima i pogrešno izbušenim rupama pojavila su se u kasnijim istragama o modelu Max 9 nakon što je Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) naredila prizemljenje 171 zrakoplova Max 9 s istim čepom za vrata.
Stručnjaci se slažu da je incident na Aljasci mogao biti i gori, a predsjednik Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB) upozorio je da se "ovako nešto može ponoviti".
Prethodni model, Max 8, sudjelovao je u dvije fatalne nesreće 2018. i 2019. u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi. Padovi su se naširoko pripisivali neispravnosti MCAS-a, automatiziranog sustava u Maxu dizajniranom za stabilizaciju nagiba aviona. Boeing je 2021. prihvatio svoju odgovornost za jednu od nesreća.
Nekoliko tjedana nakon incidenta na Aljasci, glavni izvršni direktor Boeinga David Calhoun rekao je investitorima: "Surađivat ćemo u potpunosti i transparentno s FAA-om na svakom koraku. Ova pojačana kontrola, bilo da dolazi od nas ili regulatora ili trećih strana, natjerat će nas da budemo bolji. Mi smo izazvali problem i mi to razumijemo", rekao je Calhoun .
U veljači, nakon incidenta na Aljasci, tvrtka je smijenila voditelja programa Max.
Pročitajte i ovo
Izvještaj policije
Otkriven uzrok ozljeda bebe iz pulske bolnice: Roditelji curicu doveli s teškim ozljedama glave
FAA sada pregledava kontrolu kvalitete u Boeingu, predstavnici su na terenu i procjenjuju proizvodne linije u Boeingovoj tvornici Renton i Spirit AeroSystems, čija je tvornica u Wichiti, Kansas, napravila čep na vratima koji je eksplodirao usred leta u incidentu na Aljasci.
Dana 28. veljače FAA je Boeingu dala 90 dana da izradi plan za rješavanje pitanja kvalitete i sigurnosti.
Iz Boeinga su za CNN izjavili: "Svaki dan više od 80 zračnih prijevoznika obavlja oko 5000 letova s globalnom flotom od 1300 zrakoplova 737 MAX, prevozeći 700.000 putnika sigurno do njihovih odredišta. Pouzdanost u službi obitelji 737 MAX je iznad 99 posto i dosljedna je ostalim komercijalnim modelima zrakoplova".
Posljednji put kada je Max bio prizemljen – na 20 mjeseci, nakon pada leta 302 Ethiopian Airlinesa na Max 8 u ožujku 2019. – 25 posto od 1005 Amerikanaca ispitanih u anketi reklo je da "nisu imali puno" ili "nemaju" povjerenja u zrakoplov - u usporedbi s 31 posto koji jesu i 44 posto koji nisu bili sigurni. Anketa je provedena u prosincu 2020., malo prije povratka zrakoplova na nebo.
Većina zemalja dopustila je ponovno letenje Maxa 8 do 2021., ali tri godine kasnije čini se da još uvijek postoji negativno javno mnijenje o Maxu.
Uznemirujuće je što je bilo toliko problema s ovom specifičnom vrstom zrakoplova", rekla je za CNN u siječnju Stephanie King, putnica na pogođenom letu Alaska Airlinesa.
"Nadam se da će se nešto učiniti da se ovo više ne dogodi", poručila je.
Belén Estacio bojkotirala je Max od incidenta u siječnju. Ubrzo nakon eksplozije trupa zrakoplova Alaska Airlinesa, trebala je letjeti Maxom: "Moj dečko nije želio da letim njime pa sam promijenila svoje planove putovanja", rekla je, dodajući da nije važno koji model, ne želim se voziti njima.
"Incident na Aljasci bio je dodatna potvrda da Boeing još uvijek nije temeljit i da ne rješava svoje probleme", rekla je.
"Ako je Boeing, ja ne idem", rekla je.
Bivši zrakoplovni novinar, koji je želio ostati anoniman iz profesionalnih razloga, kaže da su ljudi izgubili povjerenje nakon druge nesreće.
A o tome govore i interne poruke zaposlenika Boeinga koji su radili na Maxu, a ta interna komunikacija objavljena je kao dio 18-mjesečne istrage o tom avionu.
"Ovaj avion dizajnirali su klaunovi, a nadziru ga majmuni", samo je dio komunuikacije djelatnika i mnogo govori o cjelokupnoj situaciji.