Iako od roditelja nasljeđujemo istu količinu genetskih mutacija koje nas čine onim što jesmo mi u stvarnosti koristimo više očeva DNK nego majčina, pokazalo je istraživanje američkih znanstvenika.

Prema istraživanju znanstvenika s Medicinskog fakulteta sveučilišta Sjeverne Karoline provedenom na miševima sisavci su genetski sličniji očevima nego majkama što ima široke implikacije na proučavanje ljudskih bolesti jer u mnogim istraživanjima na laboratorijskim životinjama znanstvenici nisu uzimali u obzir nasljeđuju li se genetske varijacije od očeva ili majki.

Vezani članci 100 dana Vlade - 2 Prvih sto dana Vlade: Koju su joj ocjenu dali građani, što smatraju najboljim, a što najlošijim potezima? Slika nije dostupna Prvo istraživanje u SAD-u: Mijenjanjem gena do sprječavanja nasljednih bolesti

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature Genetics.

"Ovo je iznimno novo otkriće koje otvara vrata potpuno novom području istraživanja genetike čovjeka", kaže voditelj istraživanja genetičar Fernando Pardo-Manuel. "Znali smo da postoji 95 gena čija ekspresija ovisi o tome od kojeg su roditelja naslijedili tzv. genomski utisak. Nazivaju se utišani geni i mogu igrati uloge u bolestima, ovisno o tomu dolazi li genetska mutacija od majke ili oca. U dodatku na to otkrili smo da da postoje tisuće drugih takvih utišanih gena."

Kakvi ćemo roditelji biti? Čini se da nemamo izbora ...