NASA ODUŠEVLJENA SONDOM

Sve je spremno za otkrivanje tajni najvećeg planeta Sunčevog sustava

Nakon gotovo pet godina putovanja, sonda Juno američke svemirske agencije NASA stigla je do Jupitera i spremna je otkriti tajne tog najvećeg planeta Sunčevog sustava.

U NASA-i nisu mogli sakriti oduševljenje kada je stigla potvrda da je Juno jutros nešto iza pet sati po srednjoeuropskom vremenu ušao u Jupiterovu orbitu.

Uspjeh je potvrđen trominutnim radijskim signalom koji je primljen u 5.53 po srednjoeueropskom vremenu (20.53 po vremenu u Kaliforniji) i potvrdio završetak manevra nakon čega je slijedio gromoglasan pljesak u kontroli. "Uspjeh. #Junona je u orbiti #Jupitera, spremna otkriti tajne planeta", napisala je NASA na Twitteru.

Pročitajte i ovo Odysseus Uspjeh Odiseja VIDEO Američka letjelica sletjela na Mjesec, prvi put nakon više od 50 godina! Slika nije dostupna Opet ništa... NASA objavila lošu vijest za sve one koji traže izvanzemaljce

'Vlada nevjerojatno uzbuđenje u našem timu zbog dolaska do Jupitera, odakle stižu spektakularne snimke', rekao je Scott Bolton, šef misije u institutu u San Antoniu.

Sonda teška 3,6 tona, koju pokreće solarna energija i putuje brzinom od 64 kilometara u sekundi, usporila je brzinu na tek 1,6 kilometara na sat kako bi je uhvatila gravitacija Jupitera i 'ubacila' u svoju orbitu. Narednih 20 mjeseci Juno će obići oko planeta 37 puta, na udaljenosti od oko 5000 kilometara od njegove površine. Osim što je najveći u našem sustavu, oko Jupitera kruži čak 67 prirodnih satelita.

Zbog radioaktivnog zračenja koje okružuje planet, sva elektronika u većem dijelu letjelice bila bi doslovce spržena, no za Juno i njegovo računalo su znanstvenici napravili spremište od titana te se nadaju da će nastaviti raditi normalno i slati podatke na Zemlju.

U ovu je misiju, koja je počela 5. kolovoza 2011. godine, uloženo je 1,1 milijarda dolara. Zadatak sonde je da napravi kartu gravitacijskih i magnetnih polja Jupitera kako bi se utvrdila njegova unutrašnja struktura. NASA-ini znanstvenici nadaju se da će tako riješiti i tajnu tzv. velike crvene pjege, ogromne ciklonske oluje, veličine tri Zemlje, koja hara Jupiterom više od 300 godina.

Sonda je na Jupiter ponijela i tri mala kipića Lego izrađena od aluminija. Oni predstavljaju Jupitera, vrhovnog boga prema rimskoj mitologiji, njegovu ženu i sestru Junonu, te kipić Galilea, talijanskog znanstvenika koji je otkrio četiri najveća Jupiterova mjeseca 1609. godine. (N.C./Hina)