izvanredna

Strani mediji se raspisali o Hrvatskoj: Ustavni sud blokirao Milanoviću put za sastavljanje vlade, ali kad bi mu to uspjelo...

Naš daljni rođak

Veliko otkriće: Jedan mali mikrob objasnio je puno toga

Do sada je zbog velike razlike između jednostavnih organizama, kao što su bakterije i složenih stanica koje čine životinjske vrste, pa tako i ljude, teško bilo uvidjeti način na koji su jedni proizašli iz drugih.

Znanstvenici otkrili sponu koja je nedostajala za otkrivanje složenih živih organizama na Zemlji. Točnije, otkrivena je veza između dva oblika organizama koja bi mogla razjasniti evoluciju organizama s kompleksnim stanicama poput ljudi i životinja.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Oni su stvarni i imaju razlog Tko su sretnici koje ne grizu komarci? Slika nije dostupna Kemosinteza umjesto fotosinteze Život buja i tamo gdje ga ne bi trebalo biti!

Misterij 145 gena - otkriće koje mijenja sve što znamo o evoluciji

Znanstvenici su pronašli onaj segment koji je nedostajao za njihovo povezivanje. Otkrivena je vrsta mikroba za kojeg se vjeruje da je živi potomak pravrste od koje su se razvili i jednostavni kao i složeni oblici života.

"Identificirali smo organizam za kojeg vjerujemo da je iznimno daljnji rođak upravo nama. Otkrili smo i dio naše prošlosti i razvoja koji je do sada bio u mraku, ne istražen", rekao je Thijs Ettema sa sveučilišta u Švedskoj koji je vodio istraživanje.

"To je vrsta iz koje se razvio kompleksan život na Zemlji koji se, sudeći prema otkriću, dogodio neposredno nakon razvoja jednostavnih organizama", dodao je Ettema za The Independent.

Vjeruje se da se život na zemlji pojavio prije 3.5 milijardi godina, no tek prije 2 milijarde započeo je razvoj živih organizama koji se u startu podijelio na dvije vrste. Prokariote u koje spadaju jednostavni živi organizmi poput bakterija i eukariote u koje se ubrajaju svi organizmi sa složenim stanicama, nukleinskim kiselinama i ostalim složenim strukturama.

Predak svih živih organizama pronađen je u sedimentnim stijenama u moru na dubini od 2 352 metra, prikupljenima nekoliko kilometara od vulkanskog gejzira Loki's Castle koji se nalazi između Norveške i Grenlanda

Ljudski mozak evoluirao je od stvorenja nalik škampu?

Novootkrivena vrsta mikroba spada u podskupinu prokariota naziva Archaea, no detaljnom je analizom utvrđeno da se u toj vrsti mikroba nalazi preko 100 genetskih kodova koji su do sada pripadali u opis eukariota. Ono što je zanimljivo je da su upravo ti geni zaduženi za razvoj ovojnica koje tvore složene oblike.

"Mislili smo da je previše čudno i nerealno, da nešto ne valja s našim uzorkom. Vjerovali smo kako ne postoji mogućnost postojanja gena eukariota na tim uzorcima", kazao je de. Ettema.

"Proučavajući otkriveni mikrob otkrili smo da predstavlja vezu između jednostavnih i složenih živih organizama. Geni pronađeni na ovom prokariotu nikada dosad nisu bili pronađeni na stanicama koje ne spadaju među eukariote. Možemo reći da je ovaj organizam kojeg smo nazvali 'Loki' dokaz da su eukarioti satali od prokariota.