Dok traje jedna od najvećih potraga za nestalim zrakoplovom, pitanja se gomilaju, a odgovora nema.


Ono što znamo je da je Boeing poletio iz Kuala Lumpura prema Pekingu. Nakon više od sat i pol kontrola leta izgubila je vezu. Tek naknadno je zaključeno kako se okrenuo u drugom smjeru- na zapad. Iznad Malajskog tjesnaca izgubljen je i radarski trag.

Vezani članci Slika nije dostupna Kraj pomorske i zračne potrage za nestalim zrakoplovom Slika nije dostupna Pilot 'divljao' s Boeingom u zraku da bi izbjegao radare!

'Netko mora pokrenuti prvi alarm. Ako vijetnamski kontrolor nije preuzeo avion, trebao je odmah alarmirati svoje malezijske kolege i odmah je trebala početi akcija traženja makar i s vojnim radarima, s vojnim avionima, ali avion se mogao naći još dok je bio u letu', rekao je Josip Milošević, sudski vještak za zrakoplovne nesreće.

Tražilo ga se najprije tamo gdje je posljednji put zabilježen kontakt. Kada su utvrđena dva moguća pravca leta, u potragu je bilo uključeno čak 25 zemalja. Tragalo se u jednom pravcu prema Kazahstanu, a drugom prema jugu Indijskog oceana. Potom je potraga fokusirana na jug. Više od deset dana tražilo se na jednom dijelu Indijskog oceana. I opet zaokret. Zona potrage je promijenjena i to za 1100 kilometara, što je više nego udaljenost od Londona do Berlina. Sada se pretražuje područje koje je veličine Poljske. U vrijeme kada se može locirati izgubljeni ili ukradeni mobitel, nestanak velikog zrakoplova čini se nevjerojatan.

Kći pilota nestalog aviona: Nije bio otac kojeg sam poznavala...

'Sateliti danas ne prate zrakoplove, osim ako na avionu nije uključen sustav ACARS koji prosljeđuje stalno podatke o zrakoplovu tehničkoj stanici na zemlji. Jasno je da se tražilo u više navrata i cijela lova tri tjedna na pogrešnim mjestima', rekao je Milošević.

Gdje je pao, što se dogodilo i zašto je skrenuo- teorija je bezbroj. A najviše se spominju: otmica, sabotaža i namjerno rušenje aviona pilota, te veliki kvar na ključnim dijelovima. Nikakvih dokaza ni za jednu od teorija nema.

'Ova nesreća malezijskog leta je nešto najneobičnije i najmisterioznije što se dogodilo u zadnjih 50 godina u zrakoplovstvu. Dakle, jedna putnički zrakoplov da nestane samo tako bez traga može upućivati samo na dvije stvari ili da je namjerno otet, da je letio ispod radara', rekao je Milošević.

Amerikanci su poslali najmoderniju opremu: podmornicu bez ljudske posade. Jednu od tri koje postoje na svijetu, a mogu na dubinu od 4 i pol tisuće metara. Stigao je i poseban uređaj za akustičnu detekciju, međutim vremena je sve manje. Crna kutija signale šalje oko 30 dana, a od nestanka zrakoplova prošla su 22.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju