Analizirani podaci

Velika prekretnica u spoznaji o patuljastom planetu

Istraživači s instituta Max Planck za istraživanje solarnog sustava, analizirali su podatke koje svemirska letjelica šalje o patuljastom planetu Ceres.

Andreas Nathues, vođa tima istraživača na Institutu Max Planck u Goettingenu, kaže kako su svjetla na patuljastom planetu Ceresu vjerojatno sastavljena od hidratiziranog magnezijevog sulfata - anorganske soli koja sadrži magnezij, sumpor i kisik, koji su također sastojci u epsomskoj soli na Zemlji – iako su mogući i drugi sastojci. Zaključuje to na temelju podataka koje je zabilježila kamera na svemirskoj letjelici Dawn, objavljeno je u časopisu Nature.

Pročitajte i ovo Sergej Šojgu i Vladimir Putin Oružje u svemiru Putin odgovorio na glasine da razvija svemirsko nuklearno naoružanje: "SAD zna..." Slika nije dostupna RAZGOVARALI S PRVIM PACIJENTOM Znanstvenici WHO-a došli do novog otkrića: Virus se u početku širio više nego što se mislilo

Otkrili su da, iako je površina patuljastog planeta crna kao asfalt, na njemu se vidi više od 130 svjetla. Svjetlosne točke variraju do razine refleksije svjetla oceanskog leda te su većinom povezane s utjecajem kratera.

Misteriozna svjetla postala još intrigantnija - 'Još je prerano reći o čemu se radi'

Istražujući dno kratera Ocator, koji je širok 90 kilometara te dubok 4 kilometra otkrili su da on sadržava središnju rupu prekrivenu svijetlim materijalom.

Ovaj materijal pokazuje dokaz za sublimaciju vodenog leda – kada se materijal mijenja iz krutog u plin – što rezultira oblacima dima koji su vjerojatno načinjeni od leda ili čestica prašine i dolaze iz unutrašnjosti kratera. Stručnjaci kažu da se svjetla pojavljuju tijekom dana i nestaju u noći.

Rezultati ukazuju na to da je Ceres prvo poznato veliko tijelo u glavnom asteroidnom pojasu 'koje pokazuje subliminarnu aktivnost sličnu kometu – ili stvaranje mlazova ledenih čestica'.

To je velika prekretnica u spoznaji o svjetlu na Ceseru jer su u travnju znanstvenici tvrdili kako je malo vjerojatno da se radi o ledu.

Svemirska letjelica Dawn već je sedam tjedana na putu prema Ceseru gdje će se nalaziti u orbiti 380 kilometara iznad površine – najbliže patuljastom planetu što smo do sada bili.