Kapetan zrakoplova Air Asie koji se u prosincu prošle godine strmoglavio u Javansko more nije bio na svom mjestu u vrijeme nesreće. Avionom je izgleda upravljao kopilot koji je izgubio kontrolu, a dok se kapetan vratio u svoje sjedalo već je bilo prekasno za spašavanje zrakoplova koji je padao, piše Independent pozivajući se na dvojicu izvora bliskih istrazi.
Oni su kazali kako su pregledavanjem ostataka zrakoplova otkrili kako je kompjutorski sustav - FAC, kapetan isključio, što je, ističu, vrlo neuobičajeno i u principu se ne radi. A da bi to napravio, kapetan je morao napustiti svoju poziciju.
Isključivanje FAC-a nije vjerojatno direktno promijenio putanju zrakoplova, ali u svakom slučaju, bi onemogućio zaštitu koja inače sprječava pilota da ide preko sigurnosnih granica.
Istražitelji se razilaze: je li Airbus eksplodirao ili ne?
Nakon što je FAC isključen, zrakoplov je najprije krenuo u oštar uspon, a onda je počeo gubiti visinu, vjeruju istražitelji.
U nesreći je poginulo 162 ljudi.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook
-
Iz minute u minutu
Dalija Orešković reagirala na izjavu HDZ-ovca: "Jeste li već eliminirali Srbe ili ćete nakon konačnog rješenja?"
-
Nastavak sukoba
Selak Raspudić o raskolu u Mostu: "Zbog Miletića sam odustala od liste za europske izbore, ali nije samo on u pitanju"
-
marsovski prizori
FOTO Nestvarni prizori u Grčkoj: Ova nepogoda mogla bi doći i do Hrvatske