U uporabi od rujna 2016.

Izgradnja najvećeg teleskopa na Zemlji u posljednjoj fazi

Gradnja najvećeg radijskog teleskopa na svijetu, skraćenog naziva FAST, bliži se kraju.

Znanstvenici provode posljednje faze u izgradnji 'Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope', odnosno FAST-a i nadaju se da će teleskop biti u uporabi do rujna 2016.

Pročitajte i ovo Justin Trudeau Bez posljedica Kanadski obavještajci: Kina se već dvaput umiješala u parlamentarne izbore HGSS obučava kineske spasioce - 3 Važna razmjena HGSS obučava kineske spasioce: 'Mogli su birati otići bilo gdje u svijetu, a odabrali su nas''

U subotu su testirane glavne komponente u golemom teleskopu i sve je prošlo u redu. Ovaj će uređaj prikupljati signale iz svemira. Po dovršetku, reflektor tog teleskopa imat će promjer od pola kilometra. Nova antena može reflektirati radio signale iz svemira u žarišnu točku gdje se nalazi receptor koji prima signal, piše Daily Mail.

'Završit ćemo instalaciju panela do lipnja 2016. te ćemo pokušati otkloniti neispravnosti cijelog sustava do kraja rujna', rekao je Li Di, znanstvenik sa Kineske akademije znanosti.

Dodaje kako će ovaj teleskop moći primati signal s dva puta više svemirskog prostora nego 300-metarski radijski teleskop Arecibo u Puerto Ricu, jer ima tri do pet puta veću osjetljivost. Pojedini astronomi tvrde kako će stoga ovaj teleskop veoma brzo od početka rada zabilježiti nova otkrića.

POGLED U ZVIJEZDE Gradi se najveći teleskop za otkrivanje izvanzemaljskog života

Nakon što bude dovršen, smatra se da će status najvećeg teleskopa na svijetu držati zasigurno sljedećih 20-30 godina.

Ovaj se teleskop gradi u kineskoj provinciji Guizhou posljednjih pet godina. Gradi se na lokaciji koja je u potpunosti zabačena od nastanjenih dijelova Kine pa će moći doseći razinu radijske tišine, što će mu omogućiti osluškivanje svemira s iznimno malo smetnji sa Zemlje.

Reflektor tog teleskopa sastoji se od 4.450 istostraničnih trokutastih panela, čija svaka strana mjeri 11 metara. Moći će pokupiti i najslabiji od signala u svemiru, u moru drugih signala i izolirati ga

Drugim riječima, Zemlja će dobiti jedno super osjetljivo 500-metarsko uho usmjereno prema najdaljim kutevima svemira.