Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ovaj tjedan završeni su pregovori o Direktivi o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu, zbog čega će krajem 2018. godine i hrvatski kupci moći kupovati sa svih internetskih stranica u Europskoj uniji.


Na direktivi je u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača radila i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan, koja poručuje da su to dobre vijesti za Hrvatsku. 

Vezani članci Davor Bernardić (Foto: Dnevnik.hr) Bernardić o Dubravki Šuici: "Kako je moguće da profesorica u gimnaziji ima imovinu vrijednu pet milijuna eura " Biljana Borzan (Foto: Dnevnik.hr) Biljana Borzan o izboru novih čelnih ljudi EU-a: "Iz šešira se izvukla osoba koja nema izborni legitimitet"

”Već od idućeg Božića hrvatski kupci će moći kupovati sa svih internetskih stranica u EU-u. Naime, do sada su hrvatski potrošači kao građani iz manje i novije države članice nerijetko diskriminirani tijekom kupovine online. Najčešće se događa da nam web-trgovina odbija nešto prodati. Istraživanje Europske komisije pokazalo je kako čak 63 posto internetskih trgovaca ne prodaje izvan svoje države članice“, poručuje Borzan.

Ukidanje barijera odnosi se samo na fizičke proizvode, a servisi za čitanje e-knjiga ili streaming glazbe možda će biti uključeni u zakon kroz iduće dvije godine.

Borzan je tražila i zabranu automatskog preusmjeravanja kupaca na nacionalne stranice. U pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a. Zabrana je usvojena.

Više od 30 posto hrvatskih građana redovito kupuje online i taj se broj stalno povećava.

"Prekogranična online kupovina u EU-u čini tek 14 posto ukupne internetske kupovine. Ukidanjem ove barijere očekuje se njezin rast. Online tržište ima veliki potencijal koji bi koristio i hrvatskim trgovcima i potrošačima. Procjena je da bi povećanje online trgovine sa sadašnjih pet posto na 15 posto značilo siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto“, kaže Borzan.