Strahovi, tjeskobe, usamljenost, pa i ozbiljnije mentalne poteškoće, postaju sve više tužna stvarnost s kojom se suočavaju mnogi mladi u Hrvatskoj. Naime, okolnosti s pandemijom bolesti COVID-19, a k tome i potresi, nevjerojatne su i izvanredne situacije koje znatno utječu na mentalno zdravlje svih građana, pa i mladih. Strah od stalnog podrhtavanja tla dodatno se nadovezao na višemjesečnu tjeskobu mladih zbog koronavirusa, od nezadovoljstva s promjenama u školskim rutinama do frustracija zbog ograničavanja društvenih kontakata. Stručnjaci im zato poručuju da razgovor i savjeti o problemima i osjećajima mogu uvelike pomoći u održavanju mentalnog zdravlja i jedan su od načina za lakše prebrođivanje trenutačne situacije.
Eskalacija sukoba na Bliskom istoku
SAD napao Iran. Uslijedila strašna odmazda. Što je iduće? "Prijeđene su sve crvene linije"
"Razbijači bunkera"
Pogledajte čime je Trump napao Iran: Svaki od njih košta dvije milijarde dolara i probija sve pred sobom
Iranski mediji
Iran prije američkih napada povukao važan potez: Pogledajte što su učinili
Upravo je to i cilj projekta „Brini o sebi – Budi dobro – Proživi COVID“, koji provode Središnji državni ured za demografiju i mlade i Hrvatska psihološka komora, a u sklopu kojeg rade telefonska savjetovališta u svim županijama. Mladi u Hrvatskoj tako se mogu javiti i razgovarati sa stručnim osobama pozivom, ali i SMS-om ili porukom putem WhatsAppa, što je mnogima najdraži način komunikacije jer se mogu lakše obratiti i izraziti.
„Okolnosti u kojima trenutačno živimo znatno utječu na mentalno zdravlje mladih. Oni su odjednom morali promijeniti svoj uobičajeni način života, socijalno se distancirati od svojih prijatelja, i sve to čini ih dodatno osjetljivijima za razvoj poremećaja mentalnog zdravlja. Međutim, i u ovakvim otežanim životnim uvjetima važno je doprinijeti očuvanju mentalnog zdravlja i posve je u redu i poželjno potražiti stručnu pomoć i razgovarati o problemima. Zato, prije svega, poručujemo mladima da ih razumijemo i da smo im dostupni za razgovor ili savjet“, istaknula je Andrea Bogdan, predsjednica Hrvatske psihološke komore.
PR
(Foto:
PR)
Projekt je podržao i Telemach Hrvatska, i to osiguravanjem pametnih telefona i besplatnog glasovnog i podatkovnog prometa za provođenje psihološke pomoći, te time još jednom potvrdio svoju ulogu jedne od vodećih telekomunikacijskih kompanija u Hrvatskoj koja i u ovakvim teškim okolnostima podržava mlade.
„Protekla godina bila je izazovna za sve nas, a potres koji se dogodio prvo proljetos, a zatim još razorniji potkraj 2020., kod mnogih građana dodatno je pojačao osjećaj straha, uznemirenosti i neizvjesnosti. Posebno su u ovakvim izvanrednim situacijama ranjivi djeca i mladi, a sustavna i stručna psihološka podrška i njima je iznimno važna. Zato smo odlučili pomoći u provedbi ove hvalevrijedne inicijative i, kao partner projekta, olakšati neometanu komunikaciju stručnjaka psihologa i volontera s mladima koji se javljaju u telefonska savjetovališta“, izjavila je Marijana Grubešić, koordinatorica društveno odgovornog poslovanja u Telemachu Hrvatska.
Poticaj za inicijativu bio je razgovor sa srednjoškolcima o izazovima koje pred njih stavljaju situacije koje su posljedica života u vrijeme “novog normalnog”, istaknuli su iz Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.
„Mladi u razgovorima ističu potrebu za određenom psihološkom pomoći, ali istodobno imaju i potrebu da to bude anonimno, ne u školskom i poznatom okruženju. Zbog osjećaja stigmatizacije, oni svoje probleme i potrebu za pomoći teže verbaliziraju. Vjerujemo kako će se zbog mogućnosti da se koriste WhatsAppom ili SMS-om ipak ohrabriti i javiti našim stručnjacima te dobiti stručnu pomoć ili savjet. Ovakva sustavna i stručna podrška mladima nužna je u izvanrednim situacijama koje su nas snašle i u kojima je očuvanje mentalnog zdravlja iznimno važno. Zahvaljujemo Telemachu Hrvatska što je prepoznao cilj ovog projekta i uključio se u njegovo provođenje“, zaključila je Željka Josić, državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.
Telefonski brojevi linija za savjetovanje mladih dostupni su na mrežnoj stranici Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade – demografijaimladi.gov.hr. Psiholozi Hrvatske psihološke komore dostupni su svakog dana od 10 do 18 sati pozivom, SMS-om ili putem WhatsAppa.