Strahovi, tjeskobe, usamljenost, pa i ozbiljnije mentalne poteškoće, postaju sve više tužna stvarnost s kojom se suočavaju mnogi mladi u Hrvatskoj. Naime, okolnosti s pandemijom bolesti COVID-19, a k tome i potresi, nevjerojatne su i izvanredne situacije koje znatno utječu na mentalno zdravlje svih građana, pa i mladih. Strah od stalnog podrhtavanja tla dodatno se nadovezao na višemjesečnu tjeskobu mladih zbog koronavirusa, od nezadovoljstva s promjenama u školskim rutinama do frustracija zbog ograničavanja društvenih kontakata. Stručnjaci im zato poručuju da razgovor i savjeti o problemima i osjećajima mogu uvelike pomoći u održavanju mentalnog zdravlja i jedan su od načina za lakše prebrođivanje trenutačne situacije.
Upravo je to i cilj projekta „Brini o sebi – Budi dobro – Proživi COVID“, koji provode Središnji državni ured za demografiju i mlade i Hrvatska psihološka komora, a u sklopu kojeg rade telefonska savjetovališta u svim županijama. Mladi u Hrvatskoj tako se mogu javiti i razgovarati sa stručnim osobama pozivom, ali i SMS-om ili porukom putem WhatsAppa, što je mnogima najdraži način komunikacije jer se mogu lakše obratiti i izraziti.
„Okolnosti u kojima trenutačno živimo znatno utječu na mentalno zdravlje mladih. Oni su odjednom morali promijeniti svoj uobičajeni način života, socijalno se distancirati od svojih prijatelja, i sve to čini ih dodatno osjetljivijima za razvoj poremećaja mentalnog zdravlja. Međutim, i u ovakvim otežanim životnim uvjetima važno je doprinijeti očuvanju mentalnog zdravlja i posve je u redu i poželjno potražiti stručnu pomoć i razgovarati o problemima. Zato, prije svega, poručujemo mladima da ih razumijemo i da smo im dostupni za razgovor ili savjet“, istaknula je Andrea Bogdan, predsjednica Hrvatske psihološke komore.
PR
(Foto:
PR)
Projekt je podržao i Telemach Hrvatska, i to osiguravanjem pametnih telefona i besplatnog glasovnog i podatkovnog prometa za provođenje psihološke pomoći, te time još jednom potvrdio svoju ulogu jedne od vodećih telekomunikacijskih kompanija u Hrvatskoj koja i u ovakvim teškim okolnostima podržava mlade.
„Protekla godina bila je izazovna za sve nas, a potres koji se dogodio prvo proljetos, a zatim još razorniji potkraj 2020., kod mnogih građana dodatno je pojačao osjećaj straha, uznemirenosti i neizvjesnosti. Posebno su u ovakvim izvanrednim situacijama ranjivi djeca i mladi, a sustavna i stručna psihološka podrška i njima je iznimno važna. Zato smo odlučili pomoći u provedbi ove hvalevrijedne inicijative i, kao partner projekta, olakšati neometanu komunikaciju stručnjaka psihologa i volontera s mladima koji se javljaju u telefonska savjetovališta“, izjavila je Marijana Grubešić, koordinatorica društveno odgovornog poslovanja u Telemachu Hrvatska.
Poticaj za inicijativu bio je razgovor sa srednjoškolcima o izazovima koje pred njih stavljaju situacije koje su posljedica života u vrijeme “novog normalnog”, istaknuli su iz Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.
„Mladi u razgovorima ističu potrebu za određenom psihološkom pomoći, ali istodobno imaju i potrebu da to bude anonimno, ne u školskom i poznatom okruženju. Zbog osjećaja stigmatizacije, oni svoje probleme i potrebu za pomoći teže verbaliziraju. Vjerujemo kako će se zbog mogućnosti da se koriste WhatsAppom ili SMS-om ipak ohrabriti i javiti našim stručnjacima te dobiti stručnu pomoć ili savjet. Ovakva sustavna i stručna podrška mladima nužna je u izvanrednim situacijama koje su nas snašle i u kojima je očuvanje mentalnog zdravlja iznimno važno. Zahvaljujemo Telemachu Hrvatska što je prepoznao cilj ovog projekta i uključio se u njegovo provođenje“, zaključila je Željka Josić, državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.
Telefonski brojevi linija za savjetovanje mladih dostupni su na mrežnoj stranici Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade – demografijaimladi.gov.hr. Psiholozi Hrvatske psihološke komore dostupni su svakog dana od 10 do 18 sati pozivom, SMS-om ili putem WhatsAppa.