Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Upozorenje analitičara

Cijene nafte padaju, ali to ipak i nije baš najbolja vijest: U toj računici nedostaje još jedan faktor

Aktualno Galerija Jeftina nafta - 5 Jeftina nafta - 5 Foto: DNEVNIK.hr Jeftina nafta - 4 Jeftina nafta - 4 Foto: DNEVNIK.hr Jeftina nafta - 2 Jeftina nafta - 2 Foto: DNEVNIK.hr Jeftina nafta - 3 Jeftina nafta - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Jeftina nafta - 1 Galerija 1/5 >>
Cijene nafte na svjetskom tržištu - padaju! Zašto to ipak nije najbolja vijest, pojasnio je reporter Dnevnika Nove TV Marko Biočina.

Što je to što prema gore ide poput rakete, a prema dolje pada poput pera? Svi koji voze znaju odgovor: cijene goriva. Nakon gotovo godinu dana barel nafte opet se mogao kupiti za manje od 80 dolara. Taj pad odrazio se na cijene na domaćim benzinskim postajama, ali ako se pita taksiste - koji tu cijenu posebno pažljivo prate - trebao je i više.

"Pa trebalo bi biti jer po ovim cijenama ne bi više od osam, po meni, smjelo biti kuna. Jer i ove cijene po kojima mi vozimo bile su kad je gorivo bilo osam kuna, a cijene se nisu ništa dizale", smatra Damir.

U proteklih osam godina cijena nafte u pet navrata kretala se oko osamdeset dolara, a cijene goriva nikad nisu bile tako visoke kao danas. Ipak, u toj računici nedostaje još jedan faktor: odnos tečaja dolara i kune. Kad je dolar jak, benzin i dizel u Hrvatskoj su skuplji. A dolar je sad blizu povijesno rekordnih razina. Tu je onda i poseban problem s dizelom, izvijestio je reporter Dnevnika Nove TV Marko Biočina.

"Nije problem nabaviti naftu, problem je nabaviti naftne derivate, a posebno dizel. Cijene dizela u prosjeku su minimalno dvadeset do dvadeset pet posto više od onih cijena koje bi trebale biti ako promatramo samo cijenu nafte", pojasnio je naftni konzultant Jasminko Umićević za Dnevnik Nove TV.

Pročitajte i ovo Ilustracija RUSIJA SPREMA ODGOVOR Na snagu stupilo ograničenje cijena ruske nafte i europski embargo: Tri zemlje su iznimke

A da za problem skupog dizela nema čarobnog rješenja, pokazuje i primjer Mađarske. "Vidimo što se događa u Mađarskoj, nestašice goriva na benzinskim postajama. Evo, danas je mađarska vlada donijela odluku da ukine maksimiranje cijena jer svako maksimiranje cijena zapravo dovodi do nestašica s jedne strane i naglog porasta cijena s druge", usporedio je Umićević.

Suočeni s velikim troškovima za gorivo, mnogi će za njega okriviti rat u Ukrajini. Ipak, analitičari upozoravaju: era skupe nafte trajat će i nakon što rat završi.

Pročitajte i ovo Bušenje Jadrana - 1 ODGOVOR NA PAD ISPORUKE Jadran kao rudnik plina? Ina planira izbušiti 11 novih bušotina. Još jedna zemlja ima isti odgovor na energetsku krizu

"Sigurno bismo vidjeli inicijalnu reakciju na globalnom tržištu, međutim Europa je napravila zaokret od ruske nafte, tako da u dugom roku ne vidimo to kao neki moment koji bi trebao umanjiti cijenu nafte", smatra fond menadžer Niko Maričić.

"Sa skupom vožnjom tako ćemo se mučiti do daljnjega, a adventsko pojeftinjenje tek je privremeni predah. Novi uzlet cijena možda dolazi već u veljači, kad na snagu stupa potpuni embargo Europske unije na uvoz naftnih derivata iz Rusije", zaključio je Biočina. 

Više o cijenama nafte na svjetskom tržištu pogledajte u priloženom videu.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.
 


 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene