Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prometni fakultet u Zagrebu dovršio je vještačenje nesreće u kojoj je na Veliku Gospu 2000. na Braču poginula Ena Begović. Fakultet je dobio nalog krajem pretprošle godine, a bili su angažirani i stručnjaci Stojarskog fakulteta u Zagrebu.


Načinjena je rekonstrukcija na mjestu nesreće, na nizbrdici u Splitskoj, na kojoj je terenac 'grand cherokee' Josipa Radeljaka, težak dvije tone, otklizao unatrag. Dikan je upravljač i rukovanje automatskim mjenjačem prepustio 18-godišnjem sinu Leu, piše Večernji list. 

Vezani članci Slika nije dostupna Izložba portreta Ene Begović Slika nije dostupna Godišnjica smrti Ene Begović

No, vještačenje skida odgovornost s Lea Radeljaka. Fakultet je ponudio više verzija događaja, a vještak Rajko Grubišić kao tehnički neprihvatljivu posve je isključio Dikanovu verziju, prema kojoj je ručicu mjenjača nehotice gurnuo u položaj R dok je spašavao kćerkicu. Ručica u položaju R osigurana je, naime, sigurnosnim dugmetom.

Vještak je ustanovio dvije mogućnosti - nedovršeno prebacivanje u položaj P, iz kojeg se ručica mjenjača vratila u položaj R, ili tehnički kvar zbog kojeg je transmisija sama prebacila iz P u R. To posljednje je bilo presudno.

Uvažavajući načelo in dubio pro reo, sudac Hrvoje Alajbeg može donijeti isključivo oslobađajuću presudu. Takvu je već donio, no Županijski je sud postupak vratio na ponovno suđenje s nalogom za novim vještačenjem.

Sud će mladog Radeljaka osloboditi pa troškovi vještačenja, i to 10 tisuća kuna, padaju na teret poreznih obveznika. Odmah nakon nesreće prometni vještak Vinko Ugrina pregledao je Dikanov terenac i ustanovio kako je ispravan. 'Jeep' je otklizao unatrag jer ručna kočnica nije bila dovoljna da spriječi kretanje zbog velike uzbrdice, a položaj mjenjača nije bio u položaju P, koji bi spriječio svako micanje.

To je i ustanovljeno ispitivanjem na valjcima. Nakon što je Radeljak donio hrpu materijala iz Amerike te angažirao vještake, Ugrina je promijenio mišljenje te dopustio mogućnost tehničkoga kvara.