Danas je u Zagrebu u promet pušten prvi novi tramvaj nakon 15 godina. To je ujedno prvi od 80 planiranih novih niskopodnih tramvaja ZET-a.
Sukob na Bliskom istoku
Trump: "Izrael i Iran dogovorili su primirje, danas završava rat! Bog blagoslovio svijet!"
Rat na Bliskom istoku
Trump: "Došli su k meni i rekli: MIR!" Oglasio se Iran
Savjetnik
U slučaju nuklearnog napada: Savjetnik što trebate napraviti, a što nikako nije preporučljivo
"Ovo je prva obnova tramvajskog voznog parka nakon 15 godina. Ponosan sam i jer se radi o vozilu zagrebačke tvrtke Končar, koje je rezultat hrvatske pameti i zagrebačke proizvodnje. Novi tramvaji će sada kontinuirano pristizati i biti uključivani u promet, njih dvadeset do kraja ove godine, i tako nastavljamo dok ne bude isporučeno svih osamdeset", izjavio je gradonačelnik Tomislav Tomašević.
"Prošao je u petak sva testiranja, pa nismo dugo htjeli čekati. Prvi tramvaj vozit će linijom broj 1 od Zapadnog kolodvora do Borongaja", dodao je.
Novi tramvaj ZET-a - 2
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
I drugi tramvaj došao je u ZET, a uskoro će doći i ostali te će biti puštani u promet. Danas iz prometa neće biti uklonjeni stariji tramvaji, nego će to biti učinjeno naknadno.
"Naša vizija i želja je da u prometu imamo samo niskopodne tramvaje", objasnio je Tomašević.
Novi kratki niskopodni tramvaji prometovat će na linijama 1, 3, 8 i 13.
Novi tramvaj ZET-a - 3
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Sredstva za nabavku prvih dvadeset tramvaja osigurana su iz EU fondova putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje.
Prvi novi tramvaj TMK 2400, proizveden u tvrtki Končar – Električna vozila d. d., stigao je na zagrebačku Remizu prije nekoliko tjedana. Tramvaj je dužine 20,8 m, može prevoziti do 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je videonadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a vijek korištenja mu je 35 godina.
Novi tramvaj ZET-a - 4
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Novost je i njegova inovativna tehnologija, koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu.
Novi tramvaj ZET-a - 5
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Novi tramvaj ZET-a - 6
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Novi tramvaj ZET-a - 7
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Novi tramvaj ZET-a - 8
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Novi tramvaj ZET-a - 9
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Novi tramvaj ZET-a - 10
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Novi tramvaj ZET-a - 11
Foto:
Goran Mehkek/Cropix
Pročitajte i ovo
curi rok
Tko sve mora podnijeti zahtjev za porez na nekretnine: Porezna objavila koja je procedura
Pročitajte i ovo
ubojstvo u susjedstvu
Cure detalji jezivog zločina: Mladić ubio vršnjaka, raskomadao ga i stavio u kofer, a nagađa se da je ovo motiv