Prometna nesreća u Samoboru (Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL)
Prometna nesreća u Samoboru (Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL) Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Ugledni domaći prometni stručnjak Željko Marušić komentirao je stanje sigurnosti u prometu nakon teške prometne nesreće u Samoboru, u kojoj su u ponedjeljak ugašena tri života. Glavni problem uočio je u tome da posljedice nesreće ukazuju na to da u automobilu nitko nije bio vezan sigurnosnim pojasom.


Nakon teškog sudara automobila i tegljača u Samoboru, u kojem je ukupno živote izgubilo troje ljudi, ponovno se nameće pitanje sigurnosti u prometu. Istim pitanjem pozabavio se i domaći prometni stručnjak Željko Marušić, koji je primijetio možda i glavni uzrok smrti tri osobe u navedenoj nesreći - nevezivanje sigurnosnim pojasom. U tom kontekstu spomenuo je i tešku prometnu nesreću u zagrebačkoj Ilici, u kojoj su poginule dvije djevojke.

Vezani članci Prometni stručnjak Marko Šoštarić (Foto: Dnevnik.hr) Prometni stručnjak objasnio koja tri elementa mogu utjecati na povećanje sigurnosti u prometu, jedan od njih počinje već u osnovnoj školi Postavljeni ležeći policajci u Blatu nakon tragične nesreće (Foto: Dnevnik.hr) - 6 Reagirali tek nakon tragedije: Ležeći policajci i znak upozorenja postavljeni na mjesto gdje je tragično stradala djevojčica

"Usprkos golemoj masi tegljača, prilično očuvani putnički 'zaštitni kavez' (Alfa Romeo) 159-ice nakon teškog sudara, pogotovo s lijeve strane, pokazuje da tu nisu trebale poginuti tri osobe, da su sve bile propisno vezane sigurnosnim pojasom! Pogotovo što brzina, premda izvjesno nedopuštena i neprilagođena, ni približno nije bila kao Mercedes-AMG-a, iz kojeg je, prošlog petka u Ilici, katapultirana 23-godišnjakinja te završila pod kotačima vozila iz suprotnog smjera. Taj ishod jako upućuje da zlosretna djevojka nije bila vezana!", ističe Marušić.

"Dobro je poznato da se mnogi 'frajerski' ne vežu na prednjim sjedalima, bilo da pojas 'vežu' iza leđa, bilo da umetnu 'lažni' umetak, bilo da elektronički ugase iritantni zvučni signal. To izaziva dodatne sigurnosne probleme. U prva se dva slučaja zračni jastuk eksplozivno napuhuje pri sudaru, što povećava opasnost za nevezane osobe, a u trećem ne napuhuje, pa tijelo pri sudaru slobodno nalijeće na prednju armaturu i vjetrobran", piše Marušić za autoportal.hr.

"Dok se sprijeda više od 90 posto vozača i suvozača, ipak, vezuje, straga je udio vezanih manji od 50 posto! A to je velik problem, jer se osoba koja straga sjedi nevezana, čak i dijete, pri sudaru, uslijed inercije, pretvara u projektil te, osim sebe, može usmrtiti osobe na prednjim sjedalima. Nije isključeno da se to dogodilo jučer nadomak Samobora", smatra prometni stručnjak.

U čitavoj priči ne štedi niti prometnu policiju.

"Krivnja je i na policiji, koja rijetko kontrolira vezanost sigurnosnim pojasom, koji je najvažniji sigurnosni element automobila, važniji od zračnih jastuka! Također, kazne su preniske, po članku 163. Zakona o sigurnosti prometa na cestama 500 kn, odnosno samo 250 kn pri plaćanju u kratkom roku", kaže Marušić.

Upozorava i na nužne korake koje bi se trebalo poduzeti kako bi se sigurnost na cestama povećala.

1. Policija treba pojačati kontrole vezanosti sigurnosnim pojasom osoba u automobilima, posebice na stražnjim sjedalima.

2. Kaznu za nevezivanje sigurnosnim pojasom treba povisiti s 500 na 1000 kuna.

3. Ceste treba premrežiti kamerama visoke razlučivosti, umreženim u policijsko-pravosudni sustav, kako bi se kontrolirala brzina, razmak među vozilima, prolasci kroz raskrižja, zaustavljanje pred zebrom, korištenje mobilnih uređaja... i - propisano korištenje sigurnosnih pojaseva!

"A da je na dionici, kojom se automobil u Samoboru sjurio u desni zavoj (mnogi tu pokazuju 'vozačko umijeće', jer ima geometriju staze), bila radarska kamera, čije izmjere i snimke vrijede kao dokaz na sudu, neodgovorni bi se vozač teško upustio u to. Pametnome dosta!", zaključuje Marušić.