Svaki vozač vjeruje da se u promet uključuje najbolje moguće pripremljen, no postoje stvari koje uzimamo zdravo za gotovo, no one nas mogu u vožnji ili sputati ili predstavljati potencijalnu opasnost u prometu.
Pročitajte i ovo
New York uvodi naknadu
Zbog gužvi od siječnja će se dodatno naplaćivati vožnja automobilom u gradu
Pola milijuna vozila u metropoli
Tomašević ima novi plan za rješavanje gužvi, a stručnjaci upozoravaju: "To može biti dobro za uži centar, no ključ problema je..."
S prometnim stručnjakom, dr. sc. Željkom Marušićem, odlučili smo provozati Zagrebom i pokazati na što sve vozači trebaju obratiti pozornost kako bi se najbolje moguće pripremili za vožnju u zimskim uvjetima.
1. Za Marušića pravilo broj jedan - vozila bez zimskih guma ne bi u zimskim uvjetima niti trebala biti na cesti.
Vožnja po zimskim uvjetima s prof. dr. sc. Željkom Marušićem (Foto: Branimir Vorša/Dnevnik.hr)
Foto:
Branimir Vorša/Dnevnik.hr
2. Nije svejedno kako ulazite u automobil, odnosno što na sebi nosite. Zimsku jaknu najbolje je skinuti sa sebe, kao i kapu te rukavice te ih odložiti na stražnje sjedalo. U protivnom, jednom kad se automobil zagrije, mogu vam stvarati samo neugodu i remetiti pozornost u prometu.
3. Nije svjedno kakvu obuću imate. Treba izbjegavati vožnju u teškim čizmama ili obući s debelim potplatima, jer se na taj način gubi osjet na sve tri podne papučice.
4. Metlice na brisačima trebaju biti ili nove ili u vrlo dobrom stanju, jer će u protivnom samo razmazivati prljavštinu po vjetrobranskom staklu, što može uzrokovati smanjenu vidljivost i preglednost vozaču.
Vožnja sa Željkom Marušićem po zimskim uvjetima (Foto: Branimir Vorša/Dnevnik.hr)
Foto:
Branimir Vorša/Dnevnik.hr
5. Brzinu tijekom vožnje treba prilagoditi zimskim uvjetima i ne žuriti. Čak je preporučivo voziti i sporije od ograničenja, radi lakšeg zaustavljanja i ostavljanja prostora za pravovremene reakcije u nepredviđenim situacijama.
6. Gume ne treba pumpati na nazivni tlak, već nešto ispod, kako bi veća površina gume imala kontakt s cestom i davala veću stabilnost u vožnji.
7. Držati razmak između vozila od dvije sekunde, odnosno dvadesetak metara. U zimskim je uvjetima zaustavni put vozila produžen, a ako je cesta posipana solju ili pijeskom, to može dati lažan osjećaj sigurnosti, jer naglim kočenjem guma nema direktan kontakt s cestom, već leži na zrncima i moguće je veće proklizavanje.
8. Obratiti pozornost na pješake, jer bez obzira na to prelaze li cestu na obilježenom pješačkom prijelazu ili mimo njega, u slučaju nesreće vozač automobila odgovoran je i za neodgovornost pješaka.
Naš stručnjak naveo je još dosta savjeta za vozače, a pokazao nam je i kako izgleda kad se naglo koči i po snijegom zametenoj cesti. Pogledajte kako je naša vožnja izgledala u niže priloženom videu.