Obavijesti Video Pretražite Navigacija
ZA DNEVNIK NOVE TV

Noćna mora svakog pilota - što kad se motor aviona ugasi tijekom leta? Pilot koji je uspio Cessnom sletjeti na autocestu otkriva: "Vrlo je bitan faktor..."

Istražitelji za avionesreće i jutros su bili na mjestu pada Cessne na otoku Braču. Nisu mogli precizirati koliko će očevid potrajati. Pilot Teodor Goričanec koji je uspio Cessnom sletjeti na autocestu bio je gost Dnevnika Nove TV.

Podsjetimo, avion je pao u utorak ujutro, a pilot, državljanin Srbije, i dvoje putnika iz Austrije - preživjeli su i na liječenju su u splitskoj bolnici. Čini se da je pilot u bolnici već ispričao istražiteljima nešto o tehničkim problemima. 

A s pilotom Cessne Teodorom Goričancem, koji je zbog otkazivanja motora umjesto na pistu aerodroma morao sletjeti na autocestu Rijeka-Zagreb, razgovarao je novinar Dnevnika Nove TV Domagoj Mikić. Što napraviti kada se ostvari noćna mora svakog pilota - da mu se isključi motor tijekom leta?

Pročitajte i ovo Ivana Marković, gradonačelnica Supetra SAMI SE ORGANIZIRALI Gradonačelnica Supetra nakon pada Cessne: "Mi otočani smo često prepušteni sami sebi... potrebna nam je dobra povezanost s kopnom"

Pročitajte i ovo Nikola Martinić-Dragan, brački vatrogasni zapovjednik NA MJESTU NESREĆE Je li bilo kvara na avionu koji se srušio na Braču? Istražitelji pomno utvrđuju okolnosti, na terenu je bila i ekipa Nove TV

Vrlo je bitan faktor ostati pribran. "Ostati pribran, to je vrlo bitan faktor, jedan od najbitnijih. S time da su piloti ipak uvježbani, redovito prolazimo takve vježbe slijetanja i polijetanja", rekao je Goričanec.

"S obzirom na to da nisam poznavao teren dovoljno da bih mogao pronaći neku livadu ili prazninu gdje bih mogao sletjeti, donio sam jedini i pravi odabir, a to je bilo sletjeti na autocestu", rekao je.

Kako funkcionira servis zrakoplova?

Goričanec je zatim objasnio da je servis zrakoplova obavezan. "Kao i svaki drugi, servis Cessna zrakoplova je obavezan. Postoje peridoični sustavi održavanja, za 50, 100, 200, 500 i tako dalje sati. Dakle, ako pričamo o ovome od 50, avion mora na servis nakon svakih 50 sati leta", rekao je.

"Mogu govoriti jedino o avijaciji generalno, tamo je uvaženo da se godišnje radi jedan pregled zrakoplova, i nadležna inspekcija ili daje dozvolu za let ili ju ne daje. Avion mora biti potpuno tehnički ispravan kako bi dobio dozvolu za let".

A za slučajeve poput ovoga, postoje protokoli. "Postoji check-lista za izvanredne postupke. Osim što ju piloti moraju znati napamet, taj podsjetnik je uvijek u avionu - i to na vidljivom i dohvatljivom mjestu", rekao je Goričanec.

Poruka pilotima

Za slučaj da se ovakva situacija dogodi nekom drugom pilotu, Goričanec je poručio svima - temeljito pregledajte zrakoplove. "Svim pilotima bih savjetovao da prije ulaska u avion dobro pregledaju dokumentaciju, provjere je li avion plovidben, osiguran i tehnički ispravan", rekao je.

"Svaki pilot je odgovoran za svoj avion i on potpisuje u knjižicu je li avion ispravan ili neispravan za let", dodao je.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.


Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene