Zvonimir Višić iz Splita je 1. kolovoza 2016. dogovorio dopunsko zdravstveno osiguranje u UNIQA-i koje je ugovorom trebao plaćati 65 kuna mjesečno, što je on i radio. U međuvremenu je obolio od Chronove bolesti, zbog koje je mnogo vremena proveo u bolnicama.
Pročitajte i ovo
zabrinuti zbog korupcije
Hrvatska udruga za prava pacijenata traži da ih primi Plenković: "Korupcija u zdravstvu dosegnula je vrhunac"
"neprimjerena odjeća"
Onkološkoj pacijentici zabranili ulazak u bolnicu: "Zaštitarka me nije htjela pustiti zbog majice"
''Dakle, 1. kolovoza 2016. godine, kada sam još uvijek u potpunosti bio zdrav čovjek, uzeo sam u toj osiguravajućoj kući to dopunsko zdravstveno osiguranje. Potpisao sam ugovor i počeo iz mjeseca u mjesec plaćati 65 kuna i nastavio normalno živjeti. No, nažalost, u lipnju 2017. godine završavam u KBC-u Split na bolničkom liječenju jer sam imao zdravstvene tegobe te je trebalo utvrditi o čemu se točno radi'', priča Zvonimir za Slobodnu Dalmaciju.
Tada počinje njegova zdravstvena borba, a hrvatske bolnice postaju njegova svakodnevica.
''Boravio sam u KBC-u Split, pa u dva navrata u bolnici Sestara milosrdnica u Zagrebu i jednom u KBC-u Rebro. Dakle, od tog lipnja 2017. u bolnicama sam s kraćim prekidima bio do 14. ožujka 2018. te su mi utvrdili, nakon 'milijardu' pretraga i četiri operacije, da bolujem od Chronove bolesti. Često sam, dok sam ležao u bolničkom krevetu, ne znajući hoću li dočekati sutrašnji dan, pomislio kako sam, ne znajući što me čeka u budućnosti, učinio pravu stvar i uzeo u UNIQA osiguranju dopunsko zdravstveno osiguranje. U ožujku ove godine izlazim iz bolnice i dolazim kući. Prije desetak dana djelatnica UNIQA osiguranja nazvala me na mobitel i obavijestila me da mi oni neće dalje produžiti ugovor o dopunskom zdravstvenom osiguranju zbog prekoračenja limita. Pokušao sam doznati detalje, ali mi je rekla da ću objašnjenje dobiti pisanim putem i tada je taj naš razgovor završio'', ispričao je Zvonimir dodajući da pismeno objašnjenje nije dobio.
''Neisplativ sam im''
''Preko prijatelja, koji poznaju neke ljude u UNIQA-i, doznao sam da sam prešao pet tisuća kuna limita u bolničkom liječenju, odnosno bolničkih troškova, i da sam njima neisplativ kao stranka. Do dana današnjega iz UNIQA-e nisam dobio nikakvo pisano objašnjenje, a moram istaknuti da me nitko nikada iz UNIQA-e nije obavijestio o postojanju nekakvog limita u dopunskom zdravstvenom osiguranju, jer da sam znao da postoji nekakav limit, zasigurno kod njih ne bih uzeo to dopunsko osiguranje. S time me čak nisu upoznali ni u trenutku kada sam potpisivao ugovor s njima. A takva mogućnost ne postoji ni u ugovoru koji sam s njima potpisao, odnosno u njemu nigdje ne piše da mi oni iz UNIQA-e mogu otkazati osiguranje zbog nekakvog prekoračenja limita'', objašnjava Zvonimir.
Nakon šoka iz UNIQA-e, kaže, otišao je u Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO), gdje je zatražio dopunsko zdravstveno osiguranje. Kod njih, govori, nema nikakvih limita. ''Pa nisam ja kriv što sam se razbolio, volio bih da nisam, ali, eto, očigledno nisam 'isplativ' komitent'', zaključuje Zvonimir Višić.
Iz osiguravajuće kuće objašnjavaju što se dogodilo: ''Po svojoj biti posao osiguranja je procjena rizika koji se može ostvariti nakon stupanja na snagu ugovora o osiguranju i to radi svaki osiguratelj koji posluje na tržištu. Ovisno o procjeni izvjesnosti tog rizika, osiguratelj potom određuje premiju osiguranja (novčani iznos koji ugovaratelj osiguranja plaća osiguratelju temeljem sklopljenog ugovora o osiguranju.)
Da bi se određeni rizik osigurao (pod rizikom se misli na budući neizvjesni događaj koji osiguraniku može izazvati štetu), nužno je da njegovo ostvarenje bude neizvjesno. Ako postoji izrazito velika mogućnost da se rizik dogodi, procjenjuje se uvećanje tog rizika, a događaj koji će se sigurno dogoditi izvjestan je rizik, pa se, u skladu sa zakonskim odredbama, ne može niti osigurati. Radi se o općim načelima osiguranja koja su zajednička za sve osiguratelje i ne razlikuju se od onih koji vrijede u Europi i po kojima smo dužni postupati.
Iako se u zdravstvenom osiguranju na korist klijenata primjena tih odredbi ublažava te se u osiguranje prihvaćaju i osobe koje imaju određene zdravstvene tegobe, nije moguće osiguranje u slučaju kad se zna da će isplate šteta u velikoj mjeri premašiti uplaćene premije osiguranja. U konkretnom slučaju UNIQA nije osiguraniku raskinula ugovor o osiguranju, već smo klijenta obavijestili da je njegova polica, sklopljena na godinu dana, istekla te da ne možemo zaključiti novi ugovor osiguranju.
Obavještavanje klijenta o isteku osiguranja nije naša obveza, no ipak smo ga informirali na vrijeme kako ne bi ostao bez osigurateljne zaštite."
Stoga, prilikom sklapanja ugovora o dopunskoj zdravstvenoj zaštiti valja i to imati na umu, pa s obzirom na opcije izabrati onu kuću u kojoj ćemo se osjećati najsigurnije.