Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Kakva su pravila u Europi?

Ova se vozila smatra pješacima, a brzina im itekako može biti veća od prosječnog bicikla: Uskoro stižu pravila gdje se točno i koliko brzo mogu voziti električni romobili

Stižu pravila za električne romobile - 6
Stižu pravila za električne romobile - 6 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Stižu pravila za električne romobile - 3 Stižu pravila za električne romobile - 3 Foto: DNEVNIK.hr Stižu pravila za električne romobile - 6 Stižu pravila za električne romobile - 6 Foto: DNEVNIK.hr Stižu pravila za električne romobile - 5 Stižu pravila za električne romobile - 5 Foto: DNEVNIK.hr Stižu pravila za električne romobile - 7 Stižu pravila za električne romobile - 7 Foto: DNEVNIK.hr +0 Stižu pravila za električne romobile - 8 Galerija 1/5 >>
I za električne romobile konačno stižu posebna prometna pravila jer njih se sada smatra pješacima, a brzina im itekako može biti veća od prosječnog bicikla. Dok se čeka Zakon koji će propisati gdje se i koliko brzo mogu voziti u Hrvatskoj, donosimo kakva je regulacija u nekim drugim europskim zemljama.

S električnim romobilom nećete zapeti u gužvi, a ne šteti niti okolišu. Zato je Goran Petković odabrao električni romobil. I, kaže, sve češće ga biraju i drugi. Ima ih nekoliko desetaka tisuća u Hrvatskoj, a samo u Zagrebu oko 8000. Ali još uvijek ih nema u Zakonu pa se vode kao pješaci.

Pročitajte i ovo Ilustracija Neoprez na cesti Vozio romobil bez kacige pa završio u bolnici s težim ozljedama: Zbog ovog poteza je pao, oglasila se policija Ilustracija Nije nosila kacigu Liječnici spasili život tinejdžerici koja je pala s električnog romobila i zadobila teške ozljede

''Još nas ljudi nisu prihvatili u potpunosti i onda se dogodi da idete po pješačkoj stazi, gdje bi i trebali ići, pa vas pješaci gledaju ispod oka. Onda se mičete na biciklističku, onda vas biciklisti gledaju'', kaže romobilist Petković, predsjednik udruge Huver.

Promjena priče početkom godine?

No, priča bi se mogla promijeniti početkom sljedeće godine. Električni romobili regulirat će se Zakonom, a što će točno biti propisano – još se ne zna. ''Da se možemo kretat tamo gdje se kreću biciklisti, ukoliko nema biciklističke da možemo dijeliti dionicu s pješacima'', govori Petković.

Pravila bi mogla biti na tragu europskih zemalja. Primjerice, u Francuskoj i Njemačkoj smiju se kretati najviše 20 kilometara na sat, a u Belgiji i Španjolskoj je ograničenje 25 km/h, i to na biciklističkim stazama.

Na pješačkim stazama im je ili zabranjeno kretanje ili se moraju kretati sporije. Tako u Francuskoj mogu voziti 8 km/h ili u Italiji 6 km/h.

U Italiji električni romobil nije za mlađe od 14 godina, a djeca u većini zemalja moraju nositi kacigu. Nepoštivanje pravila se kažnjava.

Na nogostupu, ali brzinom pješaka

''Bilo bi dobro dozvoliti njihovo korištenje na nogostupima, ali isključivo brzinom hoda pješaka, do 5 km/h. A do 20 km/h na biciklističkim stazama ili u stambenim ulicama'', smatra prometni stručnjak Marko Šoštarić.

Većina romobila doseže brzinu od 25 kilometara na sat. No, ima onih koji mogu potegnuti do 70.

Ako se ne kreću po pravilima, pješaci i biciklisti mogu dobiti kaznu od 300 kuna, pa bi isto moglo vrijediti i za romobiliste. Ali pravila se najlakše poštuju, ako za to postoji infrastruktura.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene